Több mint 15 ezer pedagógus készítette el idén a portfólióját
Összesen 15 200 pedagógus töltötte fel portfólióját a november 25-i határidőig – közölte az Oktatási Hivatal.
Összesen 15 200 pedagógus töltötte fel portfólióját a november 25-i határidőig – közölte az Oktatási Hivatal.
Június 30-án megnyílt a 2019. évi Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatok minősítési eljárásaihoz kapcsolódó portfóliófelület, valamint a Mesterpedagógus és Kutatótanár fokozatokhoz tartozó pályázati felület - írja az Oktatási Hivatal.
Az előző évekhez képest jelentősen többen, több mint 18 000-en jelentkeztek a 2019-es pedagógusminősítési eljárásokra – közölte az Oktatási Hivatal.
"Unokáim, testvéreim unokái, szomszédgyerekek és tanítványok egytől egyig arról számolnak be, hogy a tanárnéni/bácsi minősülős órája színpadi mutatvány volt, a legkevésbé sem hasonlított a hétköznapira" - olvasható a pedagógusminősítési rendszerről abban az olvasói levélben, amelyet a Független Tanerők Hangja nevű Facebook-csoport tett közzé.
Miért kellene minősíteni a több évtizede dolgozó pedagógusok munkáját? Olvasói kommentekből szemezgettünk.
Nem siet a kormány a nyugdíjhoz közeli pedagógusok járandóságának kifizetésével. Az Alkotmánybíróság döntése szerint annak a több mint ezer tanárnak jár a pluszpénz, akik egy kormányrendelet miatt nem léphetett át a magasabb fizetést jelentő pedagógus II. kategóriába.
"Tavaly júniusban kaptam meg az Oktatási Hivatal határozatát, mely szerint a Pedagógus II. fokozat megszerzésére irányuló minősítési eljárásban sikertelenül vettem részt" - írja blogbejegyzésében Marton Lívia mentor, szaktanácsadó, a legnagyobb példányszámban eladott magyar kiadású angoltankönyv-sorozat szerzője, aki szerint más módszerekkel kellene értékelni a pedagógusok munkáját. Azt is elárulta, mit tartana a legjobb megoldásnak.
Már csak pár napig dolgozhatnak portfóliójukon azok a pedagógusok, akik "pedagógus I", "pedagógus II", mesterpedagógus vagy kutatótanár fokozatba lépnének.