Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Különleges programot indított a szegénységben élő borsodi gyerekeknek évek óta fejlesztéseket szervező InDaHouse: olyan csapatokat keresnek, akik szívesen túráznának a gyerekekért.
Öt tizenéves lépett fel néhány napja a Bánkitó Fesztiválon. Ketten közülük a miskolci konzervatóriumban tanulnak, egyikük gimnazista, a negyedik tag szeptemberben kezdi az utolsó évet az általános iskolában, a csapat dobosa pedig most fejezte be a középiskolát, konzervatóriumban folytatja tovább a tanulást. Ők a Várkonyi Csibészek, akikkel évek óta dolgoznak együtt a Common Vibe önkéntesei. A zenészekből és mentorokból álló egyesület különleges zenei programot indított Ózdon nehéz körülmények között élő roma gyerekeknek.
Több tucat diák vizsgázott le május elején a néhány hónapja létrehozott műhelyiskolákban, ahol nincs tanterv és tankönyv, csak szakmai képzés. A kísérleti programmal a korai iskolaelhagyók számát csökkentenék, a lemorzsolódási adatok ugyanis még mindig siralmasak. Minden kilencedik-tizedik 18-24 éves szakma és érettségi nélkül próbál boldogulni a munkaerőpiacon. Általában nem sok sikerrel.
Nincs szélessávú internet és megfelelő számítógép, otthon pedig nincs tanulásra alkalmas hely – ilyen akadályokkal szembesültek az elmúlt hónapokban azok az érettségizők, akik az ország mélyszegénységgel sújtott részein élnek, komoly anyagi gondokkal küzdő családokban. Bőven volt munka a hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó civil szervezeteknél a távoktatás hónapjai alatt, de sikertörténetek is akadnak: van olyan végzős gimnazista, aki Hajdú-Bihar megye egyik legszegényebb kistelepüléséről juthat be a jogi egyetemre.
Legkésőbb december 11-ig pályázhatnak a 8. évfolyamos, hátrányos helyzetű diákok az Arany János Tehetséggondozó Programra. Mutatjuk, mi is ez pontosan, illetve azt is, mik a jelentkezés feltételei.
A távoktatás sikerességéhez hiányoznak az eszközök, a diákoknak nincs megfelelő terük és módszertanuk az önálló tanuláshoz, a szülők pedig nem tudnak hatékonyan segíteni - derül ki egy friss kutatásból.
Március közepén berobbant a diákok életébe a digitális távoktatás, mely akkor még ismeretlen helyzetnek számított, mára a legtöbb helyen sikerült belerázódni, azonban vannak helyek, ahol a mai napig megvalósíthatatlan a digitális tanrend.
A korábban katonaként szolgáló Zane Powles jelenlege egy angol kisvárosban, Grimsbyben dolgozik általános iskolai tanárként, és napi öt mérföldet sétál, hogy 78 gyereknek kiszállítsa az ingyenes, iskolai ebédjét.
A miskolci Szabó Lőrinc Általános Iskolában heti egyszer oktatást tartanak azoknak a tanulóknak, akiknek nem áll rendelkezésére megfelelő felszerelés, hogy részt vegyenek a digitális oktatásban.
A hátrányos helyzetű gyerekek egy része a digitális munkarend bevezetésével teljesen kiesett az oktatásból, ezért 25 tanoda és civil szervezet sürgeti a kormányt, hogy hozzon intézkedéseket az érdekükben – írja a 444.hu.
Az iskolai lemorzsolódás mindig fontos és aktuális téma, de a jelenlegi helyzetben még inkább foglalkozni vele. Mi lesz azokkal, akik korábban is tanulási nehézségekkel küzdöttek, esetleg nem jártak be az iskolába?
December 11-ig pályázhatnak a 8. évfolyamos, hátrányos helyzetű diákok az Arany János Tehetséggondozó Programra, amelynek keretében a nyelvi, matematikai és informatikai oktatásra fókuszoló előkészítő évfolyamon vehetnek részt, kollégiumi helyet kaphatnak és ingyen szerezhetnek jogosítványt. Itt vannak a részletek.
Nehéz családi körülmények közül érkező diákok oktatását tűzte ki célul a dunaújvárosi Pentelei Mentálhigéniás Általános Iskola, Szakképzőiskola és Gimnázium. Az alternatív iskolában felismerték, hogy rossz alapokra nem lehet várat építeni, ezért több, esetenként szokatlannak tűnő oktatási eszközt és módszert vezettek be a hétköznapokra - ezek közül emelünk ki néhányat.
A nyelvi, matematikai és informatikai oktatásra fókuszoló előkészítő évfolyamon vehetnek részt, és kollégiumi helyet kaphatnak az Arany János Tehetséggondozó Program keretében a 2020-ban középiskolába jelentkező diákok.
Százhúszezer család igényelte a nyári szünidei gyermekétkeztetést, a program keretében a hátrányos helyzetű családban élő gyermekek napi egyszeri meleg ételt kaphatnak - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért felelős államtitkára csütörtökön az M1 aktuális csatornán.