A távoktatás sikerességéhez hiányoznak az eszközök, a diákoknak nincs megfelelő terük és módszertanuk az önálló tanuláshoz, a szülők pedig nem tudnak hatékonyan segíteni - derül ki egy friss kutatásból.
A hátrányos helyzetű diákok egyharmada nem tudott bekapcsolódni a digitális oktatásba azokon a helyeken, ahol vannak tanodák. Ahol nincsenek, ennél is rosszabb lehet a helyzet. Az elszomorító adatok egy friss kutatásból derültek ki, amelyben 48 tanodát, 35 roma közösségi szervezetet és 45 borsodi és szabolcsi szülőt kérdeztek meg április és május folyamán a digitális oktatásról. A kutatásban kistelepüléseken élők és fővárosiak is részt vettek - írja a hvg.hu.
A kutatásból kiderült, minden ötödik tanoda-pedagógusnak az volt a benyomása, hogy alig elérhető a telefonos vagy online segítség az iskolában a tanulók számára. Emellett sok diáknak problémát okoz az eszköz-, és internetkapcsolat hiánya - ezek beszerzésében a tanodák kétharmada csak kis mértékben, vagy egyáltalán nem tudott segíteni a családoknak.
Az eredmények arra is rávilágítottak, hogy a tanulók jelentős részének nincs megfelelő tere és módszertana az önálló tanuláshoz, minden negyedik válaszoló szerint hiányoznak a digitális kompetenciák és minden ötödik tanoda azonosította nehézségként a személyes kapcsolattartás hiányát is.
A tanodák többsége szerint az iskoláknak fontos lenne belátniuk, hogy a hátrányos helyzetű családoknak nem volt könnyű megoldaniuk az átállást, ezért ne járjon következményekkel - egyessel, bukással -, ha a gyerek nem tud úgy teljesíteni, mint a középosztálybeli társai. Emellett a szervezetek javaslatai között szerepel az augusztusi egyéni fejlesztés, valamint a heti 3 óra külön fejlesztés vagy az iskolai integrációs program a lemaradók számára.
Az Emmi közleménye szerint a nyári szünetben is biztosított a rászoruló gyermekek étkezése.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|