10 nyolcadikosból 6 a szakképzésben tanulna tovább
A 4 vagy 5 éves gimnáziumi képzést a nyolcadikososok 39 százaléka választotta első helyen
A 4 vagy 5 éves gimnáziumi képzést a nyolcadikososok 39 százaléka választotta első helyen
Míg a budapesti diákok többsége gimnáziumban tanul, addig szinte az összes megyében inkább a szakképzést választják a fiatalok.
A zalaszentgróti iskola az egyetlen a járásban, ahol középfokú képzés van.
Annak ellenére kapta meg a költő-irodalmár pedagógus kiemelkedő irodalmi tevékenységéért és példás életútjáért a József Attila-díjat, hogy a gimnáziumi molesztálási ügyében még nem zárult le a nyomozás.
Az alapképzésre járó, nappali tagozatos egyetemi hallgatók csupán 13 százaléka érkezett technikumból vagy szakgimnáziumból.
Mutatjuk, mely gimnáziumokba lehet bekerülni központi írásbeli nélkül is a felsorolt megyék településein.
Mutatjuk, mely gimnáziumokba lehet bekerülni központi írásbeli nélkül is a nagyvárosokban.
A pedagógus az egyik diáklányt megfogdosta az iskolában, a másiknak egyéni korrepetálást akart szervezni.
A öt intézményből három Győrben található.
Az iskolai halloweeni jelmezversenyen az egyik diáklány az ősz paróka és a ruha mellett egy „Szeretem Ficót” táblát tartott, utalva ezzel a tavalyi választási kampány egyik szavazójára.
Hat ilyen gimnáziumot találtunk a rendszerben.
A legtöbb ilyen intézmény Szombathelyen található.
Veszprém vármegye szinte minden pontján található ilyen gimnázium.
Október 25-e óta kapható a HVG Középiskola 2025 című kiadványa, amelyben látható az ország 100 legjobb középiskolája. A listából viszont nem csak az általános helyezést lehet kiolvasni.
14 iskolát gyűjtöttünk össze.
A legtöbb ilyen iskolát Miskolcon találtuk.
Csak az első helyezett Eötvös József Gimnáziumból 40 diák került be külföldi egyetemre.
Ezekben az iskolákban csak a felvételi tanulmányi eredmények és a központi írásbeli eredménye alapján nézik a jelentkezőket, szóbeli felvételit nem szerveznek.
Az előző tanévben összesen 286 jeles osztályzatot gyűjtött össze a tizenhét éves diák.