Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Éppen lecsúsztatok az álomiskolátokról? Felvettek benneteket a harmadik helyre, de közben meggondoltátok magatokat vagy netalántán sehova sem jutottatok be? Mutatjuk, melyik topgimnáziumokba tudtok még jelentkezni.
110 pontból 96,7 pont, 350 pontból 307 pont – ilyen és ehhez hasonlóan magas pontszámokkal vették fel a nyolcadikosokat a legjobb magyarországi középiskolákba, amihez szinte hibátlan központi írásbelire volt szükség.
Már megnézhetitek, milyen pontokat szereztek eddig a felvételizők, és ezzel hányadik helyen állnak a legjobb gimnáziumok ideiglenes felvételi jegyzékeiben.
Néhány középiskola közzétette, hány ponttól hívják be a hozzájuk jelentkező diákokat a szóbeli felvételire. Megnézhetitek, minimum hány pontot kellett elérni ahhoz, hogy a következő intézményekbe felvételizhessenek a leendő középiskolások.
Érdemes-e tagozatos vagy két tanítási nyelvű középiskolát választani? Mennyibe kerül egy tanév egy magángimnáziumban? Tényleg többszörös a túljelentkezés a nyolcosztályos gimnáziumokban? Gyakori kérdések a középiskola-típusokról. 4. rész: vezető gimnáziumok.
Az elitgimnáziumok igazgatói is beszálltak a tanári önértékelési rendszerről szóló vitába. Szerintük az elgondolás nem lenne feltétlenül rossz, ám jelen állapotában több sebből vérzik a rendszer. Szerintük az eredmények magánügyek, nem szerencsés azt egy központi rendszerbe feltölteni, amellett minden tanárra elviselhetetlen terheket is ró. "Jelenlegi formájában jó esetben hiteltelen, adminisztratív feladattá silányodik a pedagógus önértékelés, rossz esetben egymás ellen fordíthatja az intézmények pedagógus közösségeit, a diákokat, a szülőket" - írták állásfoglalásukban.
A német katolikus egyház nem mérte fel kellően korábbi helytelen cselekedeteit - ismerte el az elmúlt évtizedekben egyházi személyek által elkövetett, fiatalok elleni szexuális bűncselekmények kapcsán Robert Zollitsch freiburgi érsek, a német katolikus püspöki konferencia elnöke.
Esélyegyenlőség vagy tehetséggondozás? – nagyjából e fogalmakat állítja szembe két szabaddemokrata politikus javaslata, amely egyebek mellett megszüntetné a nyolcosztályos gimnáziumokat.