Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A negyedik-ötödik vizsga előtt már biztos, hogy nagyon fáradtak vagytok. Most összegyűjtöttünk nektek néhány tanácsot, amivel egy utolsó nagy lendületet vehettek a jól megérdemelt hétvége előtt.
A nyelvi érettségik legnagyobb részét az írásbeli feladatsorok teszik ki, idén pedig csakis ezekre fogtok tudni támaszkodni a felvételi pontok számításánál. Íme minden fontos részlet, amit a német írásbeli vizsgák felépítéséről tudnotok kell.
A töriérettségi 9-es feladatáról van szó, ami a megoldások megjelenése után hatalmas vitát robbantott az olvasóink körében is. A történelemtanár Oktatási Hivatalnak írt levelét nekünk is elküldte, szó szerint közöljük.
A tegnapi történelemérettségi a Történelemoktatók Szakmai Egyesülete szerint a jogszabályoknak megfelelő, színvonalas feladatsor volt mind emelt, mind középszinten. A lelkiismeretes diákok számára nem tartogatott meglepetéseket, ugyanakkor mind a kompetenciák, mind a történelmi ismeretek terén megfelelő felkészültség volt szükséges a vizsga magas szintű teljesítéséhez.
Összességében kiegyensúlyozottak voltak a feladatok - mondta el az Eduline-nak Edényi László történelemtanár, a fővárosi Zrínyi Miklós Gimnázium igazgatója, hozzátéve: az első részben azért akadt jó néhány olyan feladat, aminek részletessége, illetve árnyaltsága okozhatott gondot a vizsgázóknak.
Az Eduline által megkérdezetett szaktanár szerint "minimum félrevezető, de inkább hibás az a feladat", amiben a zsidóság helyzetével kapcsolatban kellett a diákoknak több részkérdésre is válaszolnia.
A szaktanár szerint összességében elmondható, hogy a feladatsor az esszékérdéseknél okozhatott gondot a diákoknak, bár "szinte borítékolható volt a középkori magyar történet kapcsán az Árpád-ház vagy a vegyesházi 1308-1490 közötti időszak".
Így kellett megoldani a 14. feladatot, azaz a második világháború előzményeihez kapcsolódó rövid esszét, és a 15. feladatot, ami pedig Károly Róbert gazdasági reformjaival foglalkozott. A megoldási javaslatok mellett a tartalmi elemeket és az ezekért járó pontokat nézhetitek meg.
Mutatjuk a középszintű töriérettségi első választható esszépárjának megoldásait - megnézhetitek, milyen tartalmi elemek kellettek a kereszténység születésével (13. feladat) és az 1956-os forradalommal (16. feladat) kapcsolatos esszékbe.
Délben véget ért a középszintű történelemérettségi, itt találjátok a töritanárunk nem hivatalos megoldásait. A történelemérettségi első, rövidebb feladatokból álló részében előkerült a magyarországi népesség és az ipari forradalom is, de a magyarországi romák helyzete és a hidegháború is. Külön feladat foglalkozik a Numerus clausus-szal és törvény elfogadása előtti vitával.