Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Visegrádon néhány szülő túlgondolta az erdei iskola hagyományos fogalmát és létrehozott egy valódi, az erdő közepén működő általános iskolát, ahol a gyerekek nap mint nap a természetben tanulnak.
Nincs ellenőrző, de van japán és kínai nyelvoktatás, drámatagozat, főzőszakkör és filmklub. Bár ez inkább egy amerikai filmbe illő jelenetnek tűnik, mindez itthon, magyar alternatív és alapítványi iskolákban is elérhető. Egy dolog azonban biztos: a különleges oktatásnak borsos ára van.
Bár lehetnek jelentős különbségek, a Nemzeti alaptantervhez nagy mértékben tartaniuk kell magukat az alternatív rendszerű általános- és középiskoláknak is.
Huszonöt éve eltelt az AKG és a most tíz éves Budapest School között, és bár mások mégis nagyon hasonló a működési alapelvük. A gyerekeknek kedvet kell hozni a tanuláshoz és nem elnyomni a tudásvágyukat.
Budapesttől 80 kilométerre, a Cserhát egyik kistelepülésén indul szeptemberben a Budapest School legújabb iskolája, ahol a tanterem az erdő, a kert és a mező lesz. A 6-13 éves diákok tangazdaságot terveznek és építenek majd, erdővédelmi akciókat szerveznek, gyógynövényeket és gombafajtákat tanulmányoznak, eközben pedig – ígérik az alapítók – szinte észrevétlenül azt is megtanulják, amit az állami tanterv előír.
Nemrég érkezett a hír, hogy például az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) a továbbiakban is eltérhet a NAT-tól, ugyanis megérkezett az engedélyük.
Nem csak az egyetemi oktatás lehet drága, már általános iskolától, sőt óvodától lehet találkozni milliós összegű tandíjakkal. Megnéztük, hogy mennyibe kerül a következő, 2020/2021-es tanév néhány nem állami iskolában.
Fél éven belül másodjára ingott meg az alternatív iskolák működésének joga, ugyanis második alkalommal módosítanak az érintett iskolákra vonatkozó törvényeken. Melyek ezek a változások, és végül hogyan alakult úgy, hogy mégis minden mehet tovább szinte ugyanúgy?
Folytatódik a felhajtás az alternatív iskolák körül? Kedden fogadta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) közoktatásért felelős államtitkára az alternatív iskolák képviselőit - írja a 444.hu.
A felvételi rendeletből is kikerült a kötelező középfokú nyelvvizsga követelménye, valószínűleg az új szakképzési törvény elfogadása sincs már messze. A Pedagógusok Szakszervezete november 30-ára tüntetést jelentett be, miközben várják a döntést a béremelésre és óraszámcsökkentésre vonatkozó javaslatukról. Újabb kérdések merültek föl az alternatív iskolák jövőjével kapcsolatban, az innovációs minisztérium a szülőkön keresztül csökkentené az iskolaelhagyók számát, és fény derült a felnőttek kompetenciáira is. Ezek voltak a hét legfontosabb hírei.
Nem kell bezárni a Waldorf iskolákat, csupán az alternatív intézmények nyilvántartásba vételére vonatkozó szabályozás módosul - írta az Emberi Erőforrások Minisztériuma pénteken közleményben.
Bezárhatják az alternatív tanterv szerint működő óvodákat, általános- és középiskolákat, ha elfogadják a Palkovics László innovációs miniszter által kedden benyújtott törvénymódosító javaslatot - írja a 444.hu.
Nehéz családi körülmények közül érkező diákok oktatását tűzte ki célul a dunaújvárosi Pentelei Mentálhigéniás Általános Iskola, Szakképzőiskola és Gimnázium. Az alternatív iskolában felismerték, hogy rossz alapokra nem lehet várat építeni, ezért több, esetenként szokatlannak tűnő oktatási eszközt és módszert vezettek be a hétköznapokra - ezek közül emelünk ki néhányat.
Az intézményvezetőket, a magántanulói jogviszonyt, az óvodába járást, az alternatív kerettanterveket és a tankönyvellátás szabályozását érinti a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosítása, amelyet másfél hetes halasztás után pénteken fogadott el az Országgyűlés a kormány kezdeményezésére.