Óvodai átalakítások: nem kell egybefüggően 45 perces foglalkozásokat tartani a nagycsoportosoknak
A 45 perc az egész napra foglalkozik.
A 45 perc az egész napra foglalkozik.
Az OECD szeptemberben közzétett jelentése 38 fejlett ország oktatási helyzetét mutatta be. Magyarországon több szempontból is kétségbeejtő a helyzet. A Civil Közoktatási Platform összegyűjtött néhány igen súlyos megállapítását.
A megjelenést követő nyolc napon belül közzé kellett volna tenni, de már közel két hét telt és még mindig nem történt meg.
„Szavazatmaximalizálási célúnak tartja” és fenntarthatósági szempontból is bírálja a középiskolások ingyenes jogsiszerzését a Civil Közoktatási Platform.
A CKP többek között azt is felháborítónak tartja, hogy az ősztől induló honvédelem tantárgyat legfeljebb érettségivel rendelkező őrmesterek is taníthatják.
A médianyilvános vitára való meghívást nem fogadta el, helyette nem nyilvános beszélgetésre hívta Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár a civil szervezeteket - számolt be róla az Eduline-nak a Civil Közoktatási Platform.
A dokumentum végén felsoroltak 1536 nevet azokról a magánemberekről, akik véleményt küldtek be, jó eséllyel köztük lehetnek a tervezet eltörlését kérő levélküldők is. Az anyag alaposságát már az megkérdőjelezi, hogy oldalakon keresztül másoltak be egy elütéssel tarkított mondatot.
„Nem egy iskolában, ahol központi felvételit szerveznek, úgy vannak vele, hogy már nem kérdeznek fizikát, angolt, mert a gyerekek nagy része úgy jön, hogy negyedik osztály óta nincs angoltanáruk, fizikatanáruk pedig nem is volt” – mondta Ercse Kriszta, a Civil Közoktatási Platform szóvivője a Népszavának.
Szerintük az eddigi egyeztetések nem voltak megfelelően előkészítve, ezért hívták meg a belügyminisztert, amire korábban delegáltjai bólogattak, de szóbeli ígéretet már nem tettek.
Már a környező országok oktatási rendszerében is a tananyag helyett a kreativitásra építenek – hangzott el a PDSZ rendezvényén, ahol Pintér Sándor egy évét értékelték.
Elfogadhatatlannak tartják a szakmai és civil szervezetek a kormány által javasolt törvénymódosításokat, amelyek tovább mélyítik az oktatás problémáit, és csorbítják a pedagógusok, diákok és szülők jogait.
Büntetés és jutalmazás helyett a civil szervezet szerint a tanárok önértékelésének segítésére és bérezési szabályok kialakítására lenne szükség.
Levelet írt a Civil Közoktatási Platform (CKP) az Országos Köznevelési Tanács (OKNT) tagjainak, amiben felszólították őket, hogy a mandátumaik lejártával számoljanak be a munkájukról.
A köznevelés fölé rendelt újabb miniszter sem érti az oktatási rendszer lényegét, működését, sőt egyáltalán a céljait sem - állítja a Civil Közoktatási Platform (CKP).
Vegyen részt a pénteki közoktatási egyeztetésen – erre kéri Pintér Sándor belügyminisztert a Civil Közoktatási Platform, amely azt is követeli, hogy hozzák nyilvánossá, mi a találkozó célja, és mi alapján választották ki azokat a tanárokat, akik meghívást kaptak.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) folyamatosan frissíti a tiltakozásokról készített térképet. December 8-án például több mint 450 akciót szereztek országszerte.
Háromszáz településen, ezer intézményben kétezer tiltakozó akciót szerveztek tanárok, diákok és szülők az elmúlt hetekben.
Az oktatásirányítás és a tankerületi központok igazgatói nyilvánosan kérjenek bocsánatot a polgári engedetlenségi akcióba kezdő pedagógusoktól, akiket az elmúlt napokban elbocsátással fenyegettek – többek között ezt követeli a Civil Közoktatási Platform (CKP).
Már megjelentek a térképen a következő napokra tervezett munkabeszüntetések.
Ki az ukrán gyerekek oktatásának, segítésének kormányzati és minisztériumi felelőse? Van-e kapcsolat a menekült gyermekek oktatása ügyében az ukrán oktatási minisztériummal? Készült-e intézkedési terv a különböző anyanyelvű és helyzetű diákok oktatására? Többek között ilyen kérdéseket tett fel az Emberi Erőforrások Minisztériumának a Civil Közoktatási Platform (CKP).