Minőségügy jegyzetLogisztikai Ügyintéző tanfolyam anyaga
- terjedelem: 30 oldal
részlet:
Teendők a TQM megvalósításához
- Meg kell határozni a termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó igényeket (a piac, a vevőkör igényei alapján kell meghatározni a termék vagy szolgáltatás minőségi fokozatát, mennyiségét, árát és a megvalósítás időtervét)
- Le kell fordítani a vevői igényeket tényleges műszaki, tervezési, szervezési célokra és feladatokra.
- A feladatokat le kell bontani folyamatokra (folyamatábra) a marketingtől kezdve egészen a hulladék elhelyezéséig.
- Meg kell határozni, hogy a folyamatban kinek mi a feladata, hatásköre és felelőssége
- El kell látni a munkatársakat megfelelő ismeretekkel és eszközökkel
- Mérni kell az eredményeket, és össze kell hasonlítani a célokkal és szükség esetén be kell avatkozni
- Értékelni és minősíteni kell a folyamatokat. Tanulni kell a hibákból.
- A fogyasztói információkat folyamatosan vissza kell csatolni a rendszerbe.
A TQM program bevezetésének lépései
- TQM program indítása, bevezetésének deklarálása (kijelent, kinyilatkoztat)
- Helyzetfelmérés, önértékelés, gyengeségek és erősségek, lehetőségek, veszélyek feltárása, elemzése (SWOT-analízis)
- Támogató szervezet felállítása a program menedzselésére
- Főbb javítandó területek, témák kiválasztása
- Oktatás beindítása
- Problémamegoldó teamek létrehozása a kiválasztott témákra
- A teamek módszertani képzése
- A teamek előrehaladásának értékelése, tapasztalatcsere
- A teamek megoldásainak, eredményeinek beépítése a rendszer működésébe
- Újabb témák és teamek indítása
letöltés