Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az oktatási államtitkár szerint az általános és középiskolás diákokat meg kellene tanítani a pénzügyi ismeretek...
Az oktatási államtitkár szerint az általános és középiskolás diákokat meg kellene tanítani a pénzügyi ismeretek gyakorlati alkalmazására is. Hoffmann Rózsa kedden egy a témában megrendezett budapesti sajtótájékoztatón azt mondta, Magyarországon a fiataloknak és a felnőtteknek egyaránt "rendkívül csekélyek" a pénzügyi, gazdasági ismeretei.
Az oktatási államtitkár közölte, Európa szinte valamennyi oktatási minisztere egyetért abban, hogy a 2008-ban kezdődött válságot el lehetett volna kerülni, vagy legalábbis hatásaiban csökkenteni, ha a lakosság sokkal tudatosabban és nagyobb szakértelemmel dönt a pénzügyeiben.
Hoffmann Rózsa szerint ezért is volt megkerülhetetlen, hogy gondoskodjanak a pénzügyi és gazdasági ismeretek oktatásáról az intézményes nevelés keretén belül. Elmondta, az idén áprilisban elfogadott nemzeti alaptanterv (NAT), és az erre felépülő kerettantervek több módon és helyen gondoskodnak arról, hogy a pénzügyi, gazdasági ismeretetek "ellenőrzött módon" bekerüljenek a tananyagba.
Az új rendszerben, 2013 szeptemberétől, a NAT életbelépésétől több óra tananyagába beépülnek ezek az ismeretek, továbbá önálló tantárgyként is oktathatják ezeket az iskolák - tette hozzá.
Ezzel összefüggésben arra hívta fel a figyelmet: nagy szükség lenne arra, hogy gyakorlati tapasztalatokat is szerezhessenek a diákok egyrészt az iskolák által szervezett módon, másrészt akár a civil szféra bevonásával, például úgy, hogy a diákokkal olyan helyekre látogassanak, ahol megismerkedhetnek a pénzvilág működésével.
Az államtitkár kitért arra is, hogy fontosnak tartja a felnőtt lakosság állandó képzését is, de nem az iskolarendszeren belül. Szükségesnek mondta továbbá a tanárképzést, illetve -továbbképzést, hiszen, mint fogalmazott, a mai tanárnemzedék pénzügyi ismeretei "meglehetősen alacsony fokúak". Ha a tanár nincs tudatában, birtokában a szükséges pénzügyi ismereteknek, nem tud segíteni a hozzá forduló diákoknak - fűzte hozzá.