Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A jövőbeli tantermek megtervezésével és tesztelésével foglalkozó kutatók szerint a Star Trek-típusú többérintős...
A jövőbeli tantermek megtervezésével és tesztelésével foglalkozó kutatók szerint a Star Trek-típusú többérintős, többfelhasználós okosasztalok jelentősen javíthatják a diákok matematikai képességeit.
A négyszáz gyermek bevonásával készített hároméves felmérés eredményei alapján az interaktív okosasztalok sokkal hatékonyabbak a "papíralapú" oktatásnál, és használatuk révén a gyerekek megtanulnak hatékonyabban együtt dolgozni, ami segíti a matematikai feladatok gördülékenyebb megoldását. A vizsgálatban részt vevő gyerekek nyolc és tíz éves kor közöttiek voltak.
"A célunk az volt, hogy minél magasabb szintű aktivitásra sarkalljuk a diákokat, és a tudást a közös munka, a problémamegoldás és a kreativitás révén sajátítsák el, ahelyett, hogy passzívan hallgatják az új ismeretanyagot" - mutatott rá a tanulmányt vezető Liz Burd, a brit Durhami Egyetem munkatársa.
A Learning and Instruction című folyóiratban közölt tanulmány szerzői olyan szoftvereket fejlesztettek ki, amelyek infravörös rendszer révén érzékelik az asztallap megérintését. A tanteremben elhelyezett padok hálózatba vannak kapcsolva, és mindegyik össze van kötve a központi interaktív táblával is. A hozzá közvetlenül befutó információk révén a tanár azonnal tud segíteni a feladatban megakadt diáknak, anélkül, hogy megzavarná a csoportos munkát.
Burd csapatának eredményei szerint az okosasztalok matematikai programját használó diákok 45 százalékánál növekedett a saját maguk által kreált egyedi matematikai kifejezések és megoldások száma, szemben a papíron dolgozó társaikkal, akiknél ez az arány 16 százalék volt. Az új rendszer közös munkára és a problémák ötletes, innovatív módon való megoldására sarkallja a tanulókat - húzták alá a szakemberek.