szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Sorra szólalnak meg tanárok, szakszervezetek a nemrég kiszivárgott új, "belső" tanári értékelési rendszerrel kapcsolatban. Volt olyan, akinek ez volt az utolsó csepp, más felfogni sem tudja, hogy szolgálhatja ez a diákok és az oktatásban dolgozók érdekét.

A legijesztőbb az egészben mégis az, hogy ez megszűnteti az egyéni helyzetek figyelembevételét, a pluralitást. Sőt, innentől kezdve a gyerek csak egy százalék, egy egység a statisztikai táblázatban. Semmi több. Nem önálló, érző ember, csak adat. Ez pedig nem csak borzasztó, de orwelli is. Igen, a te gyerekedet veszi semmibe az egész. Ettől persze nem kell megvédeni, vagy pont ez a védelem?

Megjelent ugyanis az oktatás átalakításáról szóló terv, amiben nincs benne az "elavult NAT átalakítása, a diákok terheinek csökkentése, a 21. század elvárásai mentén való változtatás, a méltatlan körülmények javítása, a pedagógusképzés megújítása, az önálló oktatásügyi minisztérium" - sorolja Balatoni József, azaz Jocó bácsi posztjában, de akkor mégis mi van benne?

Pedagógus béremelés, teljesítmény alapján. Előre vállalt mutatók alapján emelkedhet, vagy csökkenhet egy tanár bére, egy éves ciklusokban...
Mik is ezek, amik lehetnek a pontrendszer elemei?

késések csökkentése
szövegértés javítása százalékos arányban
magyarságtudat erősítésére irányuló programok szervezése darabszámra
hiányzások csökkentése
eredmények javulás
10 fő indítása országos versenyen

És mindezt megfejeli például az elvárt etikus viselkedés, vagy megfelelő megjelenés...

A népszerű töritanár szerint ez "pedagógusként pedig ez nem más, mint egy sztahanovista munkaversenybe oltott éhezők viadala. A valódi problémákról persze nincs szó. Ez csak rend és csend. Semmi más. De ezt is ígérték. Azt ne feledjétek, mindezt aki kitalálta, irányítja, az a következőt is mondta:

Nem értek az oktatáshoz..."