Változtathatnak a pedagógusok minősítési rendszerén?

13

Az elmúlt években a kormány a rendszerváltás óta a legnagyobb pedagógusbér-emelést hajtotta végre - hangoztatta Bódis József oktatási államtitkár, aki azt is hozzátette, hozzányúlnak a pedagógusok minősítési rendszeréhez.

Forrás: Túry Gergely

Az államtitkár sajtótájékoztatóján kifejtette: a folyamat 2013-ban kezdődött, 34 százalékos emeléssel, majd ezt követően minden évben 3,5 százalékkal nőttek a bérek, és összesen 50 százalékkal bővültek a kerestek.

hirdetés
hirdetés

Hozzátette: egy egyetemi végzettséggel bíró, pályakezdő pedagógus az emelés előtti 130 ezer forinttal szemben 203 ezer forinttal számolhat. Egy szintén egyetemi végzettségű, 20 éve a pályán lévő pedagógus 173 ezer forint helyett 335 ezer forintot vihet haza. Főiskolai végzettségű, 20 éve a pályán lévő pedagógus bére 149 ezer forintról 301 ezer forintra nőtt. Az oktatási államtitkár hozzátette: a béremelés nemcsak a tanárokat, tanítókat érintette, hanem az óvónőket, óvodapedagógusokat is.

Kitért arra is, hogy a jövő évi költségvetésben 315 milliárd forint szerepel a megemelt pedagógus bérekre. Mint mondta: nem szeretnének megállni, a törekvésük, hogy ezen az úton tovább haladjanak és érezhető béremelést tudjanak biztosítani a jövőben is az érintettek számára.

Változtatnának a minősítési rendszeren?

Kérdésre azt mondta: a pedagógus-életpályamodellről bizonyos érdekvédelmi szervezetekkel már tárgyaltak és abban maradtak, hogy a tapasztalatok alapján hozzányúlnak a minősítési rendszerhez. Jelenleg ugyanis vannak jól teljesítő pedagógusok, akik nem is kérik a minősítést, a rendszer tehát finomításra szorul.

Szerinte a minősítéshez kapcsolódva egy másfajta bérezéssel kellene a minőségi munkát elismerni. Most ebben gondolkodnak, de még a folyamat elején járnak, és szakmai szervezetek véleményét is mindenképpen szeretnék begyűjteni - mondta.

Bódis József úgy fogalmazott: a pedagógusok bérviszonyai meghatározzák munkájuk minőségét, a gyermekekhez való viszonyukat, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő megbecsülésben részesüljenek.

Nehéz hónapok várnak több mint 17 ezer pedagógusra, közeledik a határidő

November 25-ig kell elkészíteniük és feltölteniük portfóliójukat azoknak a pedagógusoknak, akik jelentkeztek a 2019-es minősítési eljárásra. 2018. június 30-án megnyílt a 2019. évi Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatok minősítési eljárásaihoz kapcsolódó portfóliófelület, valamint a Mesterpedagógus és Kutatótanár fokozatokhoz tartozó pályázati felület. A portfólió, illetve a pályázat feltöltési határideje 2018.

hirdetés
hirdetés

Hozzászólások (13) , melyek közül a legfrissebbek:

Aragorn

Ez mindig így volt. A XX. századi társadalom összes rétegmozgásának összes kihívását és következményét mindig az iskola nyakába zúdították. Akármilyen színű rendszer és kormányzat volt, mindegyik a saját alattvaló-utánpótlásának kinevelését igyekezett megvalósíttatni, és eszerint próbált szabályozni. Előírásokkal, követelményekkel, fizetéssel, stb. Az intézmények és dolgozóik ki vannak szolgáltatva anyagilag a politikai döntéshozóknak, akik azonban szakmaidegen szempontok szerint hozzák meg a döntéseket. Ezen esetleg egy országos méretű, nagyon erős pedagógus-szolidaritás tudna változtatni, amelyben az óvónő és a tanító, az általános iskolai és gimnáziumi tanár, a szakoktató és kollégiumi nevelő egyként felfogja végre, hogy mind egy cipőben járnak, ugyanazon a pályán futnak. Hogy nem célszerű holmi rangkülönbségek őrizgetése, a versengés és irigykedés, hogy kinek nehezebb a munkája és ki keres többet, sem a megfelelési kényszerből vállalt lapítás, illetve elárulása az elveknek, kollégáknak, barátoknak. Ez ugyanis mind a mindenkori politika malmára hajtja a vizet, mert az ma is a jó öreg római elven működik: oszd meg és uralkodj! Egymással és a megrendelőkkel (szülők, gyerekek) kell szót érteni, összezárni a külső pályáról okoskodó kibicek előtt. Az érdek közös, ezt kell megérteni. Egy pl. 600 tanulót számláló iskola komoly erő és érték, ha a tanárok, diákok és szülők képesek a hétköznapi kis ellentéteken felülemelkedni, házon belül intézik, és senki sem futkos segítségért a sérelmei miatt a hivatalokba, a sajtóhoz. A bérharc, a tüntetés is sokkal eredményesebb, ha minden tüntető az egész nagy közösséget érzi maga mögött. A félelem nagy úr, de ha tudjuk, hogy a közösség, amelyhez tartozunk, megvéd és segít a bajban is, akkor legyőzhető. A politikától semmi jó nem várható e téren, bármelyik kormány is legyen épp hatalmon. Nem érdemes sem beszállni abba, sem beengedni a falaink közé, az életünkbe.

Én is küszködöm anyagilag. És nem ennyi a fizetésemelés, az óradíjam netto 1500 Ft. De szerintem rossz a pénzszagú motiváció, mert itt nem tárgyakkal, hanem gyerekekkel dolgozunk, ők a jövő záloga. Persze legyen az is, nagyon is, de egy előrelépéshez nagyon kevés.

Én is küszködöm anyagilag. És nem ennyi a fizetésemelés, az óradíjam netto 1500 Ft. De szerintem rossz a pénzszagú motiváció, mert itt nem tárgyakkal, hanem gyerekekkel dolgozunk, ők a jövő záloga. Persze legyen az is, nagyon is, de egy előrelépéshez nagyon kevés.

A magas szintű bérezés nagyon fontos, tényleg. De ha valaki csak a pénzért végzi a munkáját, vagy csak azért megy minősítésre, és nem azért, mert ebben hisz abban, amit csinál, a szememben értéktelen a munkája.

Felejtsék már el ezt a dumát a fizetés emelésről! Az én éves jövedelmem semmit nem nőtt, mert elvették a pótlékaimat, a cafetériát, az adható" pulykapénzt" a pedagógus napi jutalmat, túlórát.Iszonyatos munkával minősíttettem magam FELESLEGESEN, mert aki annyi idős volt mint én megkapta ugyan azt a pénzt amit mi akik pluszban dolgoztunk.Sehol nem értékelték az elvégzett munkát. Életpálya modell a javából!

Sikerült elérni, hogy egy pályakezdő pedagógus diplomával kevesebbet keres, hála a gyakornoki rendszernek, mint a kezdő szakmunkás minimálbér.

Daniyyel

Három évet dolgoztam pszichológusként nevelési tanácsadóban. Első fizetésem 112.000 (száztizenkettőezer)forintra jött ki, mivel a hasonlóan igazságtalan, irreális, kegyetlen és minden tudományos szempontot nélkülöző nyelvvizsgatörvény miatt nem kaphattam rögvest kézbe az egyetemi szintű végzettségről szóló diplomát. Pszichológusok esetében ez nem egy, hanem két nyelvből tett középfokú nyelvvizsgához kötött, nekem pedig akkoriban még "csak" egyetlen ilyen középfokú vizsgám volt, angol nyelvből. Németből munka mellett sikerült utólag vizsgáznom, ekkor fizetésem 130.000 forintra ugrott fel. A harmadik tanév közepén, a sikeres minősítő vizsga (gyakornokból Ped.I.) hatására 165.000 forintra ugrott a fizetésem. Ez valóban "drámai" emelkedés a 112.000 kezdőhöz képest, azonban a munkahelyem közelében egy albérletre sem futotta belőle, nemhogy számlákra, ételre és félretételre. Arról nem is szólva, hogy mekkora mértékű stresszhatások és mindennapi frusztrációk érik a pályakezdőket a pedagógus-világban, ahol szinte minden nap bizonyítaniuk (és sokszor sajnos bizonygatniuk) kell, hogy alkalmasak a pályára. Az irreális mértékű, sok esetben felesleges kettős, vagy bizonyos helyeken hármas adminisztráció és a rettenetes többletmunkával járó INYR vezetésének kötelezettsége pedig éppen attól veszi el a pedagógusok idejét, kedvét és energiáját, amely miatt eredetileg ezt a pályát választották. A lehető legteljesebb mértékben megértem mindazokat, akik a pályaelhagyás mellett döntöttek, hiszen senki nem akarna egy lényegét tekintve gépiesített és felülről irányított rendszerben csavarként forogni, ahol a kiégett és működésre képtelenné vált alkatrészt egyszerűen kicserélik és ahol az emberi értékek, a sokszínűség által megteremthető harmónia gazdagsága szinte már semmire sem számítanak. Helyette uniformizált, szürke hivatalnokokká teszik a pedagógusokat, akik bábok módjára tanítanak, okítanak és képeznek újabb bábokat.

Épp 20 éve vagyok a pályán. Soha nem háborogtam, szeretek tanítani, reggel bemenni a gyerekek közé. De a most a fals számok láttán mérges lettem - nem elég, hogy iszonyatos adminisztrációt nyomnak ránk, évről évre nő az óraszámunk, sőt, van, akit köteleznek bér nélkül a túlórára, mert ellátatlan órák vannak, nem elég, hogy alsó tagozaton már csak 1 tanító néni van egy osztállyal, nem elég, hogy 20 évi tanítás után nekem kell bizonyítanom, hogy alkalmas vagyok a pályára (ennek megírására pl. órakedvezményt sem kapunk...) még a közvéleményt is becsapják! 20 év után nem viszek haza 335.000 Ft-ot, sőt gyerekkedvezmény nélkül kapok 199.000 Ft-ot! Javaslom az államtitkár úrnak, hogy nyilatkozat előtt nézzen át egy-egy táblázatot.... vagy beszélgessen el a gyermekek között lévő pedagógusokkal!

Jó napot, Josef Lewis vagyok. Egy elismert, törvényes és akkreditált hitelező. Nagyon gyorsan és egyszerűen nyújtunk kölcsönöket, személyi kölcsönöket, autóhiteleket, otthoni hiteleket, diákhiteleket, üzleti kölcsönöket, feltalálói kölcsönöket, adósságkonszolidációt. stb.

Kapjon engedélyt egy üzleti vagy egyéni hitelre ma, és szerezzen pénzeszközöket ugyanazon a alkalmazási héten. Ezek a személyes kölcsönök jóvá lehet hagyni, függetlenül a hitelezéstől, és sok boldog ügyfelünk van, aki támogatja ezt a követelést. De nemcsak megkapja a szükséges kölcsönöket; akkor a legolcsóbb lesz. Ez a mi ígéretünk: Garantáljuk a legalacsonyabb kamatlábat minden olyan kölcsön esetében, amely ingyenes fedezetet nyújt.

Törekszünk arra, hogy pozitív tartós benyomást hagyjunk ügyfeleim elvárásainak túllépése során. Célunk, hogy méltósággal és tisztelettel kezeljük, miközben a legmagasabb minőségi szolgáltatást időben biztosítjuk. Nincs szükség társadalombiztosításra, és nem szükséges hitelesítési ellenőrzés, 100% -os garancia. Kérjük, azonnal válaszoljon az alábbi részletek alapján, ha érdekel a kölcsön, és mentes a csalásoktól.

E-mail: [email protected]
Call / WhatsApp: +16626183756
Webhely: https://progresivefunding.wordpress.com

Jó napot, Josef Lewis vagyok. Egy elismert, törvényes és akkreditált hitelező. Nagyon gyorsan és egyszerűen nyújtunk kölcsönöket, személyi kölcsönöket, autóhiteleket, otthoni hiteleket, diákhiteleket, üzleti kölcsönöket, feltalálói kölcsönöket, adósságkonszolidációt. stb.

Kapjon engedélyt egy üzleti vagy egyéni hitelre ma, és szerezzen pénzeszközöket ugyanazon a alkalmazási héten. Ezek a személyes kölcsönök jóvá lehet hagyni, függetlenül a hitelezéstől, és sok boldog ügyfelünk van, aki támogatja ezt a követelést. De nemcsak megkapja a szükséges kölcsönöket; akkor a legolcsóbb lesz. Ez a mi ígéretünk: Garantáljuk a legalacsonyabb kamatlábat minden olyan kölcsön esetében, amely ingyenes fedezetet nyújt.

Törekszünk arra, hogy pozitív tartós benyomást hagyjunk ügyfeleim elvárásainak túllépése során. Célunk, hogy méltósággal és tisztelettel kezeljük, miközben a legmagasabb minőségi szolgáltatást időben biztosítjuk. Nincs szükség társadalombiztosításra, és nem szükséges hitelesítési ellenőrzés, 100% -os garancia. Kérjük, azonnal válaszoljon az alábbi részletek alapján, ha érdekel a kölcsön, és mentes a csalásoktól.

E-mail: [email protected]
Call / WhatsApp: +16626183756
Webhely: https://progresivefunding.wordpress.com

Áprilisban gyakornokból ped.1-be került tanítóként keresek 133 ezer ft-ot! Januártól talán már a 150 ezer Ft-ot is elérhetem! Diplomásként,nyelvvizsgával! SZÁNALMAS!!! Csodálkozunk,hogy a végzettek elenyésző százaléka megy csak tanítani és hogy több mint 2000 fő hiányzik az oktatásból? Én nem! Mondhatunk 50%-os béremelést,de hol van? Vagy mennyire volt rossz,hogy most ennyi lett! Hogy lehet elkezdeni ennyiből az önálló,független életet? Imádom a munkám, csinálom becsülettel, de a csekk az jön,nem fizeti be senki helyettünk!

1986 óta vagyok pedagógus (32 éve). 1993 óta egyetemi végzettségű középiskolai tanár (25 éve). Egy szakképzési centrum irányította szakgimnáziumban tanítok közismereti tárgyat. Nettó 260 000,- Ft-ot viszek haza. Ezt csak az államtitkár adatainak pontosításához közlöm.

Vihet haza meg számolhat? Az adót és járulékokat is hazavihetem? Azokkal is számolhatok? Nem kéne a bruttót a nettóval összemosni!

Új hozzászólás



hirdetés

Felsőoktatás hirdetés

Felnőttképzés hirdetés

hirdetés
hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X