Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az oktatási államtitkárság szerint nyitott kapukat döngetnek a szakszervezetek; ahogyan eddig, a jövőben is minden, jogszabályban rögzített egyeztetési kötelezettségnek eleget tesznek az új közoktatási törvény előkészítésekor.
Az államtitkárság közleményében felidézte, hogy több alkalommal konzultáltak a szakmai és érdekvédelmi képviseletekkel, továbbá különböző csatornákon keresztül az intézményvezetők és a pedagógusok véleményét is kikérik.
A közoktatási törvény 2010. december 3-án nyilvánosságra hozott koncepciójáról minden pedagógus és szervezet véleményt mondhatott; éltek is a lehetőséggel: 560 észrevétel érkezett több mint ötezer oldal terjedelemben, ezeket az államtitkárság felhasználta a koncepció későbbi munkálataiban - írták. Kitértek arra is, hogy a Közoktatás-politikai Tanáccsal kedden harmadszor folytattak hosszú egyeztetést, és e testületnek a szakszervezetek is tagjai.
Mint közölték, az államtitkárság azt vizsgálja, lehet-e - és ha igen, milyen módon - új alapokra helyezni a pedagógusok munkaidejének meghatározását és bérrendszerét. Nem vitatva a szakszervezetek eme jogát, az államtitkárság szerint érthetetlen, miért kell ilyen előzmények után sztrájkbizottságot életre hívni. Megjegyezték még, hogy a hivatásukat tisztességgel végző tanítók és tanárok nagy többsége eddig is bent töltött az iskolában legalább napi hat és fél órát. A munkaidő nem azonos a kötelezően megtartandó órákkal; e kettő összemosása félrevezető csúsztatás.
A közlemény szerint az iskoláknak szétküldött kérdőívekre adott igazgatói válaszokat az államtitkárság hitelesnek tartja, mivel az az Oktatási Hivatal rendszerén jutott el az igazgatókhoz. Az igazgatók maguk is pedagógusok, továbbá a demokratikus intézményvezetés gyakorlatához hozzászokott vezetők ritkán mondanak véleményt a tanári kar megkérdezése nélkül.
Az államtitkárság szerint a szakszervezetek által kezdeményezett felmérés adatainak hitelességét előre megkérdőjelezi a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) honlapján közzétett kísérőlevélnek a válaszokat nyilvánvalóan befolyásoló tartalma, valamint az a tény, hogy mindkét oldalon a kérdőívekre nemcsak pedagógusok adhatnak választ. A PSZ honlapjára más-más gépről, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) honlapjára pedig különböző e-mail címekről egy személy akárhányszor küldhet választ - írták.
Öt közoktatási szakszervezet csütörtökön jelentette be: sztrájkbizottságot alakítanak, hogy tárgyalások kezdődjenek a kormány és a szakszervezetek képviselői között a készülő közoktatási törvényről és a pedagógusok béremeléséről. Emellett a PSZ és a PDSZ változatlan formában közzétette honlapján az oktatási államtitkárság által előző héten az iskolaigazgatóknak szétküldött kérdőíveket, s azt kéri, a közoktatásban érintettek teljes köre fogalmazza meg válaszát.