A veszprémi Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara (MIK) harmadik alkalommal hirdette meg 24 órás Programozási Versenyét az intézmény hallgatói számára. Április 1-2-án Veszprémben a legjobb nyolc csapat bizonyította problémamegoldó képességét csapatmunkában, a téma pedig a gazdasági válsághoz kötődött: a diákoknak olyan informatikai rendszert kellett kidolgozniuk, amely segíti a szervezetek logisztikájának olcsóbbá tételét - közölte az egyetem az Edupress-szel.
Az elődöntőn 42 hallgató vett részt, akik közül internetes feladatmegoldással választották ki a legjobbakat. A továbbjutáshoz 12 programozási, különböző nehézségű és más-más jellegű feladat közül kellett minél többet megoldaniuk három óra alatt a diákoknak. A 24 órás Programozási Verseny olyan készségek alapján méri a hallgatókat, mint problémamegoldó készség, a csapatmunkában való hatékony együttműködés és az állóképesség, melyek a munkaerő-piaci versenyképességüket alapvetően meghatározzák.
A döntős csapatok április 1-jén 14 órakor kezdték el a komplex probléma megoldását. Ehhez a versenyzők tetszőleges, magukkal hozott vagy interneten keresztül elérhető szakmai ismeretet is felhasználhattak. A 24 óra alatt egy felvezető fejtörő eredményeként kapták meg a részletes feladatleírást, majd a számítógépes programok kidolgozása mellett, az azok elkészítése során használt ötletekről, technológiákról és eszközökről előadást is kellett készíteniük.
Az összetett versenyfeladat egy elképzelt cég flottájának automatikus fuvarszervezése és irányítása volt a korábban szerződött szállítások teljesítésére és az aznap elvállalható szállítási megbízásokra licitálva. Az a csapat nyert, melynek a szoftvere olyan fuvartervet ad eredményül, mely a legnagyobb haszonnal teljesíti a megbízásokat és a legügyesebben licitál. Az innovatív feladat sikeres megoldásához nem csak technológiai, hanem mesterséges intelligencia és optimalizálási ismeretekre is szükség volt.
A logisztikai rendszerek információs technológiái a MIK kiemelt kutatási témáját képezik, mely területen egyrészt ipari partnerekkel folytat kutatás-fejlesztési együttműködéseket, másrészt korszerű ismereteket épít be az oktatásba. Az ilyen tudással rendelkező hallgatók iránt nagy a kereslet, ezt bizonyítja a MOL-al közösen működtetett angol nyelvű ellátási lánc optimalizáló szakmérnök képzés is - tájékoztatta az intézmény az Edupress-t.
A csapatok eredményességét a zsűri két szempont szerint értékelte. Az egyik, az elkészült szoftverrel támogatott virtuális vállalatok versenyképessége, a másik a kreatív megvalósítás. Az alkalmazott ötleteket az előadások alapján pontozták, a szoftverek eredményességét pedig egymással versenyeztetve mérték.
A zsűri a kar által felajánlott összesen egymillió forintot ítélte oda a legjobb négy csapatnak. Ötletességben, az előadás színvonalában és az egymás elleni versenyek eredményeiben is a legeredményesebben a Keep Coding Johnnie csapat szerepelt Szlama Adrián, Csáforda Tamás, Szoldatics András és Varjas Tibor mérnök informatikus szakos hallgatók részvételével, akik 450 ezer forintot vehettek át. A második helyezést és az ezzel járó 250 ezer forintos jutalmat a Thunder Development formáció tudhatja magáénak, melynek tagjai voltak: Persics Bálint, Szikszai Csaba, Lép Csaba és Keszi Attila. A harmadik helyezettnek járó oklevelet megosztva a Coders free(DOM) (Varga Virág, Hegyháti Máté, Korondi Márk és Tar Péter) és a Lords of Turing elnevezésű formáció (Kiss Péter, Szalai Róbert, Szigetvári János és Boros Zoltán) vehette át, akik 150-150 forintos pénzdíjat kaptak. A negyedik a Pannon Puma, ötödik a Gill's Bates, hatodik a Sultans of Swing, a hetedik pedig a 1101111010101100 nevű csapat lett. A feladatot mindenki sikeresen teljesítette.
(
www.edupress.hu)