Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az egyetem legendás fizika oktatója szerint a felsőoktatási rendszer arra kényszeríti az egyetemeket, hogy olyan tárgyat is tanítsanak a hallgatóknak, aminek nincs funkciója, így nem marad idő azokra, amire hatalmas szüksége lenne mindenkinek.
Orosz Lászlót vagy kedvelik a hallgatói, vagy már az első héttől ki nem állhatják az óráit. Az elméleti fizika egyetemi alapjait oktatja a hallgatók széles rétegének, így szinte megkerülhetetlen jelenség, de mindenki teljesen tisztában van a tárgy fontosságával - derül ki a MarkmyProfessor hallgatói fórumról, valamint a lent közölt videó YouTube-kommentjeiből.
Fél éve egy belső videó készült Orosz egyik órájáról, mikor feltette a kérdést a hallgatóinak, hogy az adott számítást el tudják-e végezni, így az időt megspórolva haladhatnak az anyaggal. Mikor látta, hogy rendkívül kevésen tudnák megoldani és értelmezni a példát, kitört belőle a felsőoktatási rendszer kritikája.
Nem halat kell adni, hanem meg kell tanítani halat fogni. Önöknek most hallat teszik tele a zsákjukat, ami két hónap után megrohad.
- panaszkodik Orosz, aki ezúttal nem a diákokra orrolt meg, hanem a felsőoktatási rendszerre.
Meglátása szerint kiváló, világszínvonalú oktatók vannak az egyetemen, ám a törvényben meghatározott rendszer arra kényszeríti az egyetemeket és az oktatókat, hogy az óraszámkeretük kitöltése miatt olyan tárgyak is a tantervbe kerüljenek, amelyek ugyan kapcsolódnak az anyaghoz, de nem a készségeket fejlesztik, hanem speciális tudást adnak. A probléma, hogy ez a tudás a folyamatos fejlődés miatt elavulhat, miközben az alapokra nem jutott idő, így sokkal nehezebben tudnak majd alkalmazkodni a már végzett hallgatók az új kihívásokhoz.
Közeben úgy értesültünk, hogy a felvétel 2012-ben készült belső használatra, 6 hónapja tette elérhetővé egy felhasználó. Négy év elteltével is érdekesség a tartalom aktualitása.