Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A leendő felsőoktatási törvénnyel kapcsolatban "egy pont biztosnak látszik", a vidéki felsőoktatási intézményeket, azon belül a vidéki városok főiskoláit a megmentendő státuszú intézmények közé sorolja mindenki - mondta a Dunaújvárosi Főiskola rektora az intézményben csütörtökön tartott nemzetközi konferencia sajtótájékoztatóján.
A vidéki főiskoláknak speciális, fontos és nélkülözhetetlen szerepük van egyebek között az adott régió értelmiségi rétegének megtartásában, a hallgatók felkészítésében, hogy sikerrel jelenhessenek meg a munkaerőpiacon - tette hozzá Bognár László.
Mint mondta, a hazai felsőoktatási szakemberek, döntéshozók, valamint finn, holland, német és brit szakemberek részvételével megrendezett fórum célja olyan javaslatok megfogalmazása, amelyek a magyar felsőoktatás és azon belül a főiskolai szektor számára előnyösek, hasznosak, és támpontot jelenthetnek a döntéshozóknak.
A konferencia konklúzióiból igyekeznek majd minél többet beépíteni a felsőoktatási törvénybe - mondta Dux László, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium felsőoktatási és tudományos államtitkár-helyettese.
Úgy fogalmazott, hogy a leendő törvénnyel az értékek megőrzése mellett a magyar felsőoktatás minőségét, versenyképességét kívánják javítani, s megjelenítik azokat a célokat, feladatokat, amelyeket a különböző típusú felsőoktatási intézményeknek szánnak.
Mint mondta, nagy felelősséget ró a kormányra, a társadalomra, hogy a fiatalok demográfiai okok miatt csökkenő létszáma mellett milyen módon, milyen pályára készítik fel őket, s ahhoz milyen forrásokat tud az ország biztosítani, továbbá hogy a felsőoktatás a globalizált felsőoktatási piacon milyen pozíciókat tud megőrizni, illetve megszerezni magának.