A munkahelyi vezetők hajlamosak félreértelmezni a fiatalok attitűdjét. Öt dolog, amire érdemes vigyázni, mert sokszor csak kommunikációs problémáról van szó - írja a Jobline.
Amerikában a millenniumi generáció képviselői (más néven Y generáció, az 1980 és 2000 között születettek) már a munkavállalók 50 százalékát alkotják, és mihamarabb szeretnének karriert építeni. Erről a nemzedékről azonban az terjedt el, hogy nem elég erős bennük a késztetés, és nem elég professzionális a munkához való hozzáállásuk. Ez a közkeletű feltételezés azonban nem helytálló J.T. O'Donnell, a CareerHMO.com alapító vezérigazgatója szerint. Úgy véli, a félreértés oka az, hogy az Y nemzedék tagjai nincsenek tisztában azzal, hogy környezetük miként értelmezi a viselkedésüket, vagyis rossz üzeneteket küldenek. Nem tudják, hogy bizonyos munkahelyi cselekedeteik miatt azt gondolhatják róluk, hogy lusták és képzetlenek, pedig erről szó sincs - írja a Jobline.
Lássunk néhány dolgot, amelyek miatt félreértik ezeket a fiatal munkavállalókat.
1. Halálpontos érkezés és távozás
Az Y generációnak roppant értékes a szabadidő. Emiatt néhányan közülük kínosan ügyelnek arra, hogy pontosan annyi időt töltsenek az irodában, amennyiért megfizetik őket – de másodpercre pontosan ám! Ez azt jelenti, hogy reggel 8:29-kor megjelennek a munkahelyükön, és 5:59-kor távoznak, mert ebben benne van a pontosan 30 perces ebédidő. Ha valaki ennyire ügyel arra, hogy amint ütött az óra, elhagyja a munkahelyét, azt az üzenetet küldi, hogy nem érdekli különösebben a munkája.
A szakmai Facebooknak is nevezhető LinkedIn sok millió munkavállaló önéletrajzát őrzi. Úgy tűnik azonban, a felhasználók nem őrzik olyan jól az adataikat - írja a hvg.hu. A hvg.hu azt írja, a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózatát, a LinkedInt is feltörték már, és a felhasználók adatait a sötét weben árulták/árulják.
Jó tanács: hetente egyszer-kétszer érdemes negyedórát tovább maradni az irodában. Miután a többiek már távoztak, aki szorgalmas alkalmazottként még az irodában maradt, elcseveghet a főnökkel arról, miért maradt tovább, és ő lesz az, aki szép estét kívánhat neki. Így jobb személyes kapcsolat építhető a főnökkel, aki látni fogja, hogy van olyan munkatársa, akinek nem az a fontos, hogy azonnal leléphessen, amint lehet.
A cikk folytatását a Jobline-on olvashatjátok el.