Összegyűjtöttük, hogy 2023-ban melyik egyetem milyen ponthatárt húzott a kereskedelem és marketing szakon.
A 2024-es felvételin az ötödik legnépszerűbb szak lett a kereskedelem és marketing, amit összesen 3581-en jelöltek meg első helyen valamelyik egyetemen. Ebbe beletartozik a nappali és levelező tagozatos, állami ösztöndíjas és önköltséges jelentkezők száma is.
Ha szeretnétek biztosra menni, már feltöltöttetek minden fontos dokumentumot, és szívesen kalkulálnátok a pontjaitokkal, próbáljátok ki az Eduline pontszámító kalkulátorát. Számolgatnátok? Itt megnézhetitek, milyen adatokat kell megadnotok, melyik pontszámítással jártok jobban, és hogyan működik a kalkulátor.
|
Mi pedig most megnéztük, hogy nappali alapképzésen, állami- és önköltséges formában milyen ponthatárokat húztak az egyetemek a 2023-as felvételin.
Kereskedelem és marketing szak ponthatárai 2023-ban:
Budapesti Gazdasági Egyetem
- államilag finanszírozott: 401 pont
- önköltséges: 280 pont
Budapesti Metropolitan Egyetem
Debreceni Egyetem
- államilag finanszírozott: 405 pont
- önköltséges: 356 pont
Látható, hogy az államilag finanszírozott képzési formán sokkal magasabb pontokat kérnek az intézmények, mint az önköltségesen. A Budapesti Metropolitan Egyetemen pedig nem is indítottak ilyen formában képzést, ott kizárólag csak önköltségesre lehetett jelentkezni, és ahhoz sem kellett túl sok pont.
A Debreceni Egyetemen (DE) és a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) is kicsivel 400 fölött alakult a ponthatár az ösztöndíjas képzésen. Azonban a DE-n az önköltséges kereskedelem és marketing szakon 76 ponttal többet kellett a felvételizőknek szerezniük, mint a BGE-n.