Közeleg az idei felvételi jelentkezési határideje - itt egy kis segítség a leendő egyetemistáknak, azokról a dolgokról és feltételekről, amikre mindenképp figyelni kell, mielőtt véglegesítitek a jelentkezéseteket.
A Felvi összeszedett egy listát minden felvételizőnek arról, mire kell figyelnetek a jelentkezés során.
1. E-mail cím
Bármilyen e-mail címet is adtok meg a felvételiben, mindenképp ellenőrizzétek kétszer, hogy jó-e, ugyanis számos fontos üzenetet küld majd nektek az Oktatási Hivatal és később az egyetem is, méghozzá a regisztrációkor megadott e-mail címre. Sőt, ügyeljetek arra is, nehogy a spam mappában landoljanak az üzenetek - a fő mappák mellett ezt is érdemes időnként megnézni.
2. Sorrend
Ahogy már mi is megírtuk, a jelentkezési sorrend nagyon fontos, több szempontból is. Ami a legfontosabb, a jelentkezési határidő után már nem vehettek fel új képzést, de az áprilisban induló ügyintézési időszakban egyszer változtathattok majd a sorrenden és törölhettek is jelentkezési helyeket.
3. Dokumentumok
A közhiteles nyilvántartásokból érkező eredményeket igazoló dokumentumok másolatait nem kell feltölteni (például nyelvvizsga vagy érettségi), de minden más, a jelentkezéshez szükséges és már rendelkezésre álló dokumentumot igen. Hiába van hiánypótlási időszak, amit már most fel tudtok tölteni fel is kell tölteni a Felvibe.
4. Eljárásidíj
Idén is három képzésre lehet ingyenesen jelentkezni (állami ösztöndíjas és önköltséges finanszírozási formában is, tehát összesen hat sor tölthető ki), további, legfeljebb három képzési hely megjelölése esetén 2000-2000 Ft kiegészítő eljárási díjat kell fizetni. Ne feledjétek, ezt is február 15-ig kell intézni.
5. Hitelesítés
Még egy fontos változás, hogy a 2023-as általános eljárástól kezdve hitelesíteni kizárólag ügyfélkapun keresztül lehet.
Ha ti is idén felvételiztek, és nem szeretnétek lemaradni a legfrisebb hírekről, akkor kövessétek a 2023-as felvételiről szóló cikkeinket itt.