Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Rossz volt a szövegválasztás és a feladat - ezt nyilatkozta az emelt szintű angolérettségi "listening" részéről a Nyelvtudásért Egyesület vezetője. Tényleg jogos a diákok panasza? A köznevelési államtitkárság szerint nem.
Az emelt szintű angol érettségin nem a CD-n lejátszott szöveg hallhatóságával volt a probléma, hanem rossz volt a szövegválasztás és a feladat is - mondta az Indexnek Rozgonyi Zoltán, a Nyelvtudásért Egyesület vezetője, aki szerint a rosszul kitalált feladatnál a diákok nagyon könnyen elveszthették a fonalat.
Rozgonyi Zoltán szerint a három anyanyelvi beszélő normál beszédritmusban, más-más akcentussal, de érthetően beszélt. Egy visszhangos teremben azonban tényleg megnehezíthette az érthetőséget, hogy az autenticitás kedvéért az első feladathoz tartozó felvételt még visszhangosították is. A Nyelvtudásért Egyesület vezetője szerint illuzórikus elvárás lenne, hogy minden vizsgahelyen teljesen azonosak legyenek a technikai feltételek, az viszont józan követelmény lenne, ha legalább a terem bizonyos paramétereit és a lejátszók teljesítményszintjét előírnák.
Hozzátette: a Picassóról szóló feladat nehézsége inkább abban volt, hogy az idegenvezető egy képről beszélt. Bár Picasso festményéről egy aprócska fekete-fehér másolat látható volt a feladatlapon, a nagyon választékos műismertető szöveget hallás után követni, értelmezni kimondottan nehéz feladat volt. Nem volt szituáció, nem volt történet, ami kapaszkodót nyújtott volna a diáknak a nehezebben kihallható szövegrészek értelmezéséhez, kikövetkeztetéséhez.
A köznevelési államtitkárság nemet mond
A köznevelési államtitkárság az angol nyelvi érettségi ügyében nem tart sem szükségesnek, sem lehetségesnek rendkívüli intézkedést - közölték kedden.
Az államtitkárság nem lát olyan okot, amely a vizsgán elért eredményekbe való külső, adminisztratív beavatkozást indokolná. Ugyannakor nem tartanak lehetségesnek sem rendkívüli intézkedést, mert bármilyen, a vizsgaszabályzattól eltérő intézkedés - így az értékelési szabályok újraalkotása, feladatok értékelésének törlése, a feladatsor törlése - a gyengébb vizsgaeredményt elérőket ugyan kedvezőbb helyzetbe hozná, ám mindazok érdekeit, akik a vizsgán jobban teljesítettek, sértené - fejtették ki.
Szombatra tüntetést szerveznek
Ahogy arról korábban beszámoltunk, az emelt szintű angolérettségi "listening" feladata felülvizsgálatát követelő diákok szombatra demonstrációt szerveznek.
„Ami szeretnénk: az iskolában, az emelt szintű érettségik helyszínein lejátszott hanganyagok nyilvánosságra hozatalát, igazi, vizsgakörülményeket szimuláló felülvizsgálatot az Oktatási Hivatal részéről, (ezen vizsgálat tükrében) az érintett vizsgarész újraírásának fakultatív lehetőséget minden, 2014. május 8-án angol nyelvből emelt szinten érettségizett diák részére” – írják a demonstráció Facebook-oldalán, hozzátéve: a jövőben olyan középiskolákban kellene megrendezni az emelt szintű nyelvi érettségiket, amelyekben vannak nyelvi laborok.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!