Ez a cikk több mint egy éve frissült utoljára, ezért lehetséges, hogy a tartalma már elavult. Használd a cikk alján lévő kulcsszavakat vagy a keresőt a frissebb anyagok eléréséhez.

Matekérettségi első rész: itt vannak a feladatlapok és megoldások

113

Térfogatszámítás, halmazok, valószínűségszámítás és kombinatorika is szerepel az idei középszintű matekérettségi feladatlapjának első részében. Itt nézhetitek át a feladatokat és a szaktanár által javasolt, nem hivatalos megoldásokat.

hirdetés

Itt találjátok a középszintű matekérettségi második részének feladatait és nem hivatalos megoldásait.

A közép- és emelt szintű matekérettségi feladatait és a hivatalos megoldásokat innen tölthetitek le.

A középszintű töriérettségi feladatait és nem hivatalos megoldásait itt találjátok.

(x)

Minőségi oktatás, piacképes diploma

Maradj lendületben, használd ki a pótfelvételi nyújtotta lehetőséget, mintegy 1100 első éves hallgatót már felvettünk, neked is itt a helyed!  Tovább »

Hozzászólások (113) , melyek közül a legfrissebbek:

brzs

Sziasztok, én most fogok írni matekból holnap. Szerintetek hasonló feladatokra lehet számítai? Köszi

szandi

Sziasztok!
A 9-es feladatban a legnagyobb szám betűjeléhez csak B írtam és nem számoltam ki!
Arra már jár 1 pont,vagy esetleg meg kapom rá a 2pontot? köszönöm előre is a válaszotokat.

hatvány

Köszi, így már értem, és gratulálok a matekodhoz, amennyiben most érettségizel.
Vagy lehet, hogy egy csepp irónia volt a hozzászólásodban, egy másik társadra reagálva?

Gyula Pecsenye

8. feladatra üzenem a kedves értetlenkedőknek, hogy az egy elírás. az "egy per kettő az ötödiken" akart lenni :))) meg is van a matek 5-ösöm :D

hatvány

Negatív egész kitevőjű hatvány: Minden 0-tól különböző valós szám negatív egész kitevőjű hatványa a szám ellentett kitevőjű hatványának reciprokával egyenlő.

Tehát 2 y kitevőjű hatánya 1/32
32 = 2 X 2 X 2 X 2 X 2 vagyis 2 az 5. -en. De törtet csak akkor kaphatunk, ha ez negatív szám. Ezért y = -5

De az 1/25 hogy került oda, nem tudom :(

Csirkejozsi

Sziasztok!
Én emelteztem. Szerintetek mennyit vonnak le, ha az 5-ösben rosszul írtam fel a hasonlóság arányát (lambda), és emiatt az egészet elszámoltam, de a gondolatmenetem végig jó? :S
A többi jól sikerült. :)

nobel

Taki, ha ezt bebizonyítod, akkor még Nobel-díjat is kaphatsz. Vagy lehetsz politikus idehaza. :(

anonym

1. valszeg vagy emeltre mentek, vagy mert másból mentek emeltre, és felesleges lett volna
2. mondhatnád, de ismét valszeg, akinek a matek könnyű volt, annak a magyar, töri is
3. lehet, de míg azt 3 mp. kideríteni, addig egy combosabb egyetemi anyagrészt hónapok, míg megérti valaki nulla előképzettséggel

Simi

Hát osztom azok véleményét, akik azt mondják nem kéne verni itt egyeseknek a mellét, hogy ez milyen k**va egyszerű volt, 1.akkor miért nem mentetek emelt szintre? 2.ennyi erővel én is mondhatnám milyen egyszerű volt a tegnapi magyar, mert ott is elég sokan irogatták milyen nehéz volt, de kinek mi megy ennyi 3.lehet itt néhány egyetemista kib***ott okos de ő meg azt nem tudja mi a sztratovulkán pl.

Kis Petya

A 15ösnél miért 2:3 a tangens B ?? a koordinátákból kellett a vektorok hosszával megadni az oldalakat nem? és abból a szögeket, nos akkor nem 2 és 3 egységnyi a két oldal!

Csirkejozsi

És akkor ne is beszéljünk az emelt szintről, ahol a neved helyett egy kb. 10 jegyű betűkből és számokból álló kódot kell minden oldal tetejére varázsolni. :D Imádtam, főleg hogy a te idődből megy. Mondjuk legalább emelten van is idő. A 240 perc azért elég jó volt.

cukorfalatmano

Sziasztok!
Okés, nem volt nehéz,de basszus csináld meg 45 perc alatt.. 5 percig a nevedet írod fel meg a tanár magyaráz (40 perc maradt) és mire neki kezdenél azt hallod,hogy a toll kattog .. hogy ez meg az a csokiját bontogatja... aztán jó hangosan röhögve jön be az ig, helyettes.. =/ jah szép... és akkor ez az ÉRETTSÉGI..amikor (ahol) fegyelem és szigor van ... =/

tökmind1

Oké, ha nehéz, nehéz. De akkor boltba ne menj, mert nagyon átvernek a visszajáróval.

n1k1

Kedves D.D. !
szerintem ebből 20% simán megvan egy átlag alatti képességű diáknak is, hogyha odaült hozzá párszor és akarta kicsit megérteni a dolgokat. Oké, hogy nemlehet mindenki "pro", de ez azért tényleg nem volt egy nagy dolog.

orsi

nekem ez nehéz, matekból mindig épp hogy átcsúszok ketessel amúgy nem kell verni itt a mellényt egyeseknek h ez milyen könnyű mert lehet nektek az irodalom meg a töri nem ment, nem vagyunk egyformák, hála -.-"

D.D.

Kedves adam!
Nem lehet mindenki pro mint egyesek.Nem mindenki születik Főiskolára, vagy Egyetemre.És sokan vannak akiknek nagyon nem megy a matek.Én is tök hülye vagyok reálból. Főleg a matek. És van akinek egész sokat jelentene egy 2-es is.Mert nem akar tovább tanulni, csak egy érettségi bizonyítványt szeretnel a választott szakmájához.(Ha mondjuk a választott szakmájához, feltétel az érettségi)

adam

Hello!
Gazdász hallgató vagyok az emeltre lennék kiváncsi én is hát mit mondjak...Ez röhejesen egyszerű feladat sor nem tudom mit parázzátok magatokat túl rajta...

s.g.

Az igaz h az 1/32ed nem egyenlő az 1/25-el viszont a 2 a -5ödikennel igen....
Amúgy ez a része tényleg nem olyan vészes....

nagy zsolt

a "8 b" hibás, mert valaminek a 32 ketted része nem egyenlő a 25 ödével.

Tamás Lőrincz

Gergőake: persze ha nem neked kell megírni, akkor egyszerű :)

Gergőake

Szasitok!
Villamosmérnök hallgató vagyk
emelt szintű feladtsorra kíváncsi lennék.

Amúgy ennél egyszerűbb érettségit nem lehetne adni!

XY

A 4 és a 3,5 is jó. Kisérőnullákat nem kell kiírni, még ha kérték volna a kerekítést, akkor sem.

.

én se írtam oda a 2 tizedes jegyet :S:S

Tsirke

@ kalinka
Csak az első feladatra kapott pontszámok átlagát kérik két tizedesjegyre kerekítve.

kalinka

a 13, a-nál azt kérik, hogy a megoldást két tizedesjegyre kerekítve add meg, akkor a 4,00 meg a 3,50 a helyes, a 4 meg a 3,5 nem elfogadható?

Tsirke

@ lol
:DDDDD

@ XXXX: "A 0 nem osztható." ASD??? :D

lol

lassan sejtem miert is nem emeltre mentetek...nehezn felfoghato, h a 0 nem pozitiv, mi? :D

Tóth

A feladatban pozitív szerepelt! és a 0 se nem pozitív se nem negatív szal értelmét veszti a vita: a 402 a helyes

mrpatience

A hatos feladat természetesen másodfokú megoldóképlettel is kiadja és csak össze kell adni és szorozni őket, a 7et és a -0,5-t.:)

Tsirke

Bocsi, hogy beleszólok, de néha rosszakat írtok. A nulla igenis páros szám, pont azért, amiért "observer" leírta. Viszont a másik kritériumnak már nem felel meg, mivel (és most jön a se nem ilyen, se nem olyan szöveg, amit te, "gabi644" a paritására írtál) a nulla se nem páros, se nem páratlan. Tehát a 402 a jó megoldás.

lecso

Nem tudja valaki hány ponttól négyes és mivel kell szorozni az elért pontszámot?

Léna

Ááá... én az elejét nagyon elszúrtam, de a második rész egész jó lett. Hajrá mindenkinek a törihez!

Érettségiző

Te tévedsz, mert én leirtam az összes számot, és a 201. szám az a 402 volt!

Niki

20 pontnak kell meglenie hogy 2-es + legyen.az elsö rész nem volt olyan rossz de a második nagyon Xar volt.

BBBea

observernek:

A feladatban pozitív páros számokat kértek!! A 0 nem pozitív.

eduline

@csirkejozsi Akkor nézz vissza hozzánk a töri után :D

Csirkejozsi

De hiába tudom letölteni reggel 8-tól az emelt megoldását is, ha délig törit írok. :( :D

antimatek

20% nak kell meglenie a második feladatsorral 1 üt!
azaz 0-9 bukfenc
10-19 szóbeli
20-39 2 es
40-59 3 as

observer

utána néztem, és a 0 az páros szám mivel 2-vel osztva maradék nélkül megvan. tehát a helyes eredmény 201x2= 402 és abból vissza kell lépni egyet mert a 0 az első páros szám tehát : 400 amegoldás.

ferkó

adamp: nem mondod komolyan hogy emelt szinten érettségiztél, de a 0-t nem tartod páros számnak? :(
nem pozitáv és nem negatív, de attól még páros..

monami

mennyi pontnak kell min. lenni, hogy meglegyen a 2-es?

adamp

Srácok a 0 még Bécsben sem páros, sőt nem is páratlan! amúgy miért van az, h az emelt magyarnak a középpel kb egy időben volt megoldása, de a mateknak még mindig nincs. Asszem várhatok a hivatalosra.

bohocnak

Hali!

A 8-as feladat igen egyszerűen megoldható. A jobb oldalt felírod 5 hatványaként. Ugye ez 5^4-en.
Ezek után, mivel az egyenlet mindkét oldalán az alap azonos (5=5), így szigorúan monoton növő --> tehát úgymond "elhagyod" az alapot...

Ekkor már 2x =4 --> x = 2

Hátha valkinek így érthetőbb :)

anonymus

@omgjune Az angol-, a német- és a spanyolérettségi megoldásait is olvashatjátok majd az eduline-on!

lola

A 13. feladatban meg volt adva, hogy a pontszámok átlaga tizedesjegy pontosságra kerekítve 3,10 ami valójában sztem 3,2 mivel 3,16667-t kellett ott kerekíteni

qwertz

8-as feladat:
32 = 2 az ödiken, a 25 , az nem 25, hanem 2 az ötödiken (itt én se tudom leírni), s akkor már érthető a mo.

László Tombor

a 8-as feladat sima másodfokú egyenlet...megoldóképlettel fél perc kiszámolni...ezmég nekemis sikerült pedig a 4 évet végigbukdácsoltam matekból

bohóc

a 8as feladatot nem értem Én sem.

bohóc

a 8as feladatot nem értem Én sem.

Wong

a nyolcadik feladatban a hatványkitevő lecsúszott, így eszerint a 32=25.
ez így nem biztos, hogy igaz!

Balint

http://hu.wikipedia.org/wiki/A_nulla_parit%C3%A1sa

szerintem 0 val kellett kezdeni, de ezen a 2 ponton nem veszünk össze..

dani

Bence: 201. tagról volt szó nem a 101ik. Nem értem mi az a 100-1,de 201-1nek kell lennie

bodi_ani

1/32=1/(2az ötödiken), nyomdahiba!

laci

@Balint, a 0 nem pozitív páros szám.

lol

Srácok...a 0 páros szám. De a kérdés POZITÍV párosról szólt...

Bence

szerintem 200. én úgy számoltam h a d=2 első tag:2 és akkor
a201= 2+ (100-1)*2= 200. nem így kellett volna ?:D

B.Pali

@Balint A 0 nem páros és nem is páratlan szám. az első ps. szám a 2.

Balint

Szerintem az első páros szám a 0. és a 201. páros szám a 400....

monami

meg tudja nekem valaki mondani a 18 feladat pontszámait?

Sz.László

Akár általános iskolai tudással is meg lehetett meg lehetett oldani az idei középszintű matekérettségi több feladatát – igaz, az eduline-nak nyilatkozó szaktanár szerint a feladatsor első része nehezebb volt, mint a tavaly május--> forras szon.hu
Megnézném a 8.os fejét...

la

a második feladatnál százalékban kellett megadni a megoldást szerintem

eduline

@csirkejozsi Itt megtalálod a hivatalos megoldásokat magyarból. http://eduline.hu/erettsegi/20110502_magyar_erettsegi_feladatok_megoldasok_201.aspx

Csirkejozsi

Köszönöm a válaszokat! A magyarból nem is tudtam, hogy már fent van a hivatalos. Nem itt kéne lennie?:
http://www.oh.gov.hu/erettsegi-vizsgak/aktualis-erettsegi
Vagy itt csak én nem találom? :S :D

Evelin

A hivatalos Javítási-értékelési útmutató a vizsga időpontjától számított 24 óra múlva kerülhetnek fel. A magyaré is reggel 8kor jelent meg. A matek is holnap reggel fog szerintem. Addig csak javasolt megoldásokat tekinthetünk meg.

eduline

@csirkejozsi a hivatalos megoldások közép- és emelt szinten holnap reggel 8-tól lesznek elérhetőek. Letöltheted majd innen, az eduline-ról is

murciii

Az első rész teljesen hibátlan lett...
a második részről inkább ne beszéljünk

Csirkejozsi

Emelt szintű nem lesz fent? És a hivatalosak mikor kerülnek fel a Hivatal honlapjára? Nem tudja valaki?

eduline

Kattintsatok a cikk végén lévő linkre, ott találjátok a második rész feladatait.

Rawena

Nem működik a link a második részhez, csak egy cikkhez vezet és nem a megoldásokhoz. Ti hogyan jutottatok a megoldásokhoz?

Halihohaho

Am miért 27pontos összesen? Nem 30 volt/szokott lenni?

razomir

Jó lenne a feladatsor letölthetö formában. Megoldani magam is tudom.

Halihohaho

Am miért 27pontos összesen? Nem 30 volt/szokott lenni?

Beci

Nektek működik a második rész feladataihoz a link?

asd

fasza...vesztettem 4 pontot -.-

Zs.

Ti látjátok a 2. rész megoldásait?? Mert én nem. A linken sem.

A feladatsor I. részénél

nem az indoklás a lényeg, hanem a helyes végeredmény. Indoklást is csak oda szükséges írni, ahol azt kéri a feladat, ezt a "megoldási útmutatóban" le is szokták írni.

bari

én úgyemlékszem hogy az igaz-hamis nál az elsőnél úgyvolt ,hogy páros számok és nem így

Adri

Hát a második részben remélem lesznek még jó pontjaim...:S 9pont kéne még...

Bandus

Szeszták Bence, nekünk is! :D:D:D:D:D

36 pont az össz, hátha kapok részpontot azt 3-s :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Boglárka Kőszegi

11. feladathoz hasonlóakat nekünk dolgozatokban mindig csak úgy fogadták el, ha így írtuk fel: -5<x<9. így jó lesz itt is? :S

Felrakhatták volna

csak a feladatokat először, aztán a megoldásokat, ha készek. Van akit a feladatok érdekelnének elsősorban.

gr

5. hiba itt:
10. megoldás is rossz: az egyenlet megoldása x=-5 ÉS x=9.

Ha ide valaki VAGY-ot ír én azt nem fogadnám el.

Márió Makra

Ez nem emelt szintű levezetést kér, szóval nem kell belátni semmit...-.-

Dave

Szerintem egyébként megadják a 8.-ra a pontot akkor is, ha nem írja valaki oda, hogy az exp.fv.sz.m.növekszik, mivel ez cska az 1. rész és itt ahogy néztem az előző éveket csak a megoldást nézik. Mind1. nekem összesen kb 95% lesz , mert volt 1 rész, amit rosszul írtam le, de az a 2. részben lesz csak.

Boglárka Kőszegi

elvileg 18 pont... istenem, csak legyen meg a második részből hozzá még pár, és megvan a KETTES:D

gr

@razomir: igazad van. ott a negyedik hiba.

comet

ahol nem kérte, ott nem kellett indokolni, igaz? ahol írátátok ti is, ott jár a pont az indoklásért?

gr

Olvassál vissza, 2., 5., 8. feladatnál a közölt indoklás rossz. De a végeredmény jó.

És ez nem kekeckedés, egy szaktanártól többet vár el az ember.

razomir

a 6. feladat megoldása is hiányos volt: be kell még látni, hogy VAN valós megoldás. A gondolatmenet igaz lenne pl. az (x^2 + 2x + 2 = 0 ) egyenletre is, pedig ennek nincs valós megoldása

misi190

Sziasztok
A másodfokunál menyi lett a gyökei?arra lehet pontot kapni

niki

Ahol nem kér indoklást,ott a megoldásért is jár a pont.

Dani

elnézést a 3szorozásért!

Dani

Ha a másodikba rosszul oldottam meg, de 1/3 jött ki akkor jár az egy pont igaz?

Dani

Ha a másodikba rosszul oldottam meg, de 1/3 jött ki akkor jár az egy pont igaz?

gr

5.-nél nem jó az indoklás. Azt írja, hogy -1<=sin(x)<=1 és ebből következtet -3<=3*sin(x)<=3-ra. Ugyanakkor ez csak azt jelenti, hogy R(3*sin(x)) része [-3,3]-nak. Helyesen úgy kellett volna indulni, hogy R(sin(x))=[-1,1].

niki

-1 pont azért elég jó,eddig legalább is :)

eduline

Ne tévesszen meg titeket a feladatok számozása - véletlenül két feladatot számoztunk 10-esnek, de a második valójában a 11-es!

gr

2.-nál helyesen hozzátartozik még, hogy egy klasszikus valószínűségi mezőn vagyunk. Ezért használhatjuk a kedvező esetek/összes esetek formulát.

Új hozzászólás



HVG hirdetésfelhő

Felsőoktatás hirdetés

Felnőttképzés hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X