Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
"A XIX. század végén és a XX. század elején a régi magyar tanítónéni még sokkal többet tudott arról, milyen egy kisgyerek" - írja az írástanulásról szóló Facebook-posztjában Vekerdy Tamás pszichológus.
Olasz formatervezőkből és dizájnerekből álló csapat alkotta meg a Glifot, mellyel azok a gyerekek is játékosan megélhetik az írás vagy a rajzolás alkotási folyamatát, akik valamilyen mozgásszervi vagy idegrendszeri rendellenességgel élnek.
Nem megy a kézírás a gyerekek nagy részének: egy német kutatás szerint a kisiskolások mintegy 70 százaléka az óvoda után nem rendelkezik azokkal a mozgási képességekkel, amelyek a kézírás feltételei.
Mindössze ötvenhat százalékos az írástudók aránya a pakisztáni felnőttek körében, a nők még rosszabbul állnak: csupán negyven százalékuk tud írni és olvasni az ENSZ 2008-as adatai szerint. Szeptember 8-át az ENSZ 1965-ben az írástudatlanság elleni küzdelem nemzetközi napjává nyilvánította, azóta ezen a napon minden évben felhívja a nemzetközi közösség figyelmét az írástudás helyzetére.
Negyvenkét amerikai államban döntöttek úgy, hogy az általános iskolákban a kézírás helyett a tízujjas gépelést oktatják – a szakemberek szerint a számítógép rövid időn belül feleslegessé teszi az írott betűk elsajátítását.
Egyszerű és gyors vizsgálattal, agyi szkenneléssel jósolható meg, ha egy diszlexiás gyerek jó eséllyel megtanulhat olvasni - állapították meg amerikai, brit és finn kutatók hétfőn közzétett tanulmányukban.