Két paksi tanítónő az origamira alapozva olyan új módszert dolgozott ki, amely megkönnyíti a diákok számára az írás és az olvasás elsajátítását.
A paksi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola két tanítója, Borosné Ring Mária és Lisztmajerné Fritz Mariann eleinte csak technikaórán és a napköziben tanította a papírhajtogatást, de mindketten gyorsan rájöttek, hogy az origamizás az írástanulásban is segíthet a diákoknak – írja a Blikk.
„Az origami nagyon egyszerű és hasznos fejlesztő módszer: erősíti a gyerekek kezének, ujjainak izomzatát, javítja a kézügyességet. Segíti a térérzékelés fejlődését, a fel-le, jobbra-balra irányok megismerését. Emellett pontosságra, precizitásra, kitartásra készteti a gyerekeket, fejleszti esztétikai érzéküket és a kreativitásukat. Gyorsan hoz eredményt, így sikerélményt is” – sorolja a papírhajtogatás előnyeit a két, mára már origamis munkafüzetet és tanítói útmutatót is készítő pedagógus. A több generáción sikerrel letesztelt módszer lényege, hogy az ábécé valamennyi betűjéhez tartozik egy egyszerűen meghajtogatható forma, figura. Az a-hoz alma, az b-hez béka, a c-hez cumi s így tovább.
Miután a gyerekek elkészítik az adott mintát, a munkafüzetbe beragaszthatják, körberajzolhatják, de ugyanitt színezhetnek, betűvadászatba kezdhetnek, vagy éppen mondókát tanulhatnak.
eduline