Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A mai naptól, március 16-tól nem nyitnak ki az iskolák, a tanulást távoktatásban folytatják a diákok. Összeszedtük, hogy eddig milyen ötletek, javaslatok érkeztek a távoktatás megkönnyítésére.
Különleges hét a mostani, nem csak azért, mert új okítási munkarendet vezettek be, hanem azért is mert hosszú ideje nem volt ehhez hasonló iskolai "szünet". A nosztalgia kedvéért összeszedtük a legemlékezetesebb iskolai szüneteket a múltból.
Pár nap kell az iskolákban a digitális munkarendre való átálláshoz, de utána látni fogják, milyen színes oktatási gyakorlat alakul majd ki ezen a téren - mondta a köznevelési államtitkár.
Elkezdődött az első hét távoktatásban. A tanároknak, diákoknak hirtelen kell átállniuk az új rendszerre. Felkerestünk néhány általános-, és középiskolát, vajon, milyen órákat fognak tartani online, milyen megoldást választottak.
A járványügyi helyzet rákényszeríti az oktatási rendszert a korszerű online módszerek alkalmazására. A közoktatásban tanító pedagógusoktól azonban nem várható el, hogy ezt néhány nap alatt megvalósítsák a tökéletes távoktatást, különösen úgy, hogy a Digitális Oktatási Stratégiában megfogalmazott feltételek 3 és fél év után sem állnak rendelkezésre.
A koronavírus-járvány megfékezésére hozott intézkedésekkel összhangban, segítve az otthon tanuló diákok munkáját, a közmédia számos oktatási tartalmát - amíg a helyzet indokolja - az M5 kulturális csatorna napi műsorában sugározza - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vasárnap az MTI-vel.
Hétfőtől már nem csak az egyetemeken, hanem a középiskolákban, általános iskolában is távoktatásban kell megoldani a tanulást. Újabb hasznos oldalakat gyűjtöttünk össze.
Bezártak az egyetemek, az általános és középiskolák, hamarosan pedig az óvodák és bölcsődék is becsukják az ajtókat egy időre. Eseménydús héten vagyunk túl, összeszedtük a legfontosabb oktatási híreket.
A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben is tovább kell működtetni az oktatási rendszert, a tanulóknak biztosítani kell a tanulási lehetőséget - írja az Oktatási Hivatal. De hogyan fog ez a gyakorlatban működni?
Nem csak az órák megtartásához, hanem a kapcsolattartáshoz, órai jegyzetek megosztásához, gyakorláshoz és a számonkéréshez is kellenek ötletek, ha rendkívüli iskolai szünet lesz a közoktatásban is. Most olyan appokat válogattunk nektek össze, ami egyetemistáknak és középiskolásoknak is jól jöhet a következő hetekben.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint követni kellene a szomszédos országok példáját, és a rendkívüli szünet elrendelése lenne a megoldás. Mivel a távoktatás lehetősége adott, később a tanulás-tanítás is tovább folytatható távoktatás formájában. Emiatt is gondolják úgy, csupán pánikkeltésre valók a tanév ismétlésével és a tanárok fizetésmegvonásáról szóló hírek.
A felsőoktatási távoktatás feltételeinek megteremtését is célzó intézkedési tervet dolgozott ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium a koronavírus-járvány miatt. A szaktárca csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: így is biztosított a félév teljesítése, és ez az oktatási forma március 23-tól visszavonásig érvényes.
Az Európa 2000 Középiskola alternatív ötlettel állt elő a lehetséges rendkívüli tanítási szünetre. Az iskola hivatalos Facebook-oldalán számolt be a távoktatási kísérletükről.
A győri Széchenyi István Egyetem elindította Coedu nevű e-learning rendszerét, amiben e-learning (Coedu) képzésben oktatott és/vagy vizsgáztatott tárgyakat lehet elérni, de a hallgatók még kommunikálhatnak is egymással a rendszeren keresztül.
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a magyar iskolák nem képesek fejleszteni azokat a készségeket és képességeket, amelyekre a jövő munkavállalóinak szükségük van. A nagy állami oktatási innovációk eddig nem sok eredményt hoztak, néhány iskolában, civil szervezetnél és cégnél azonban vannak jó kezdeményezések. Ezek közül mutatunk néhányat. A HVG Campus 2017 cikke.
Az interneten készülhetnek fel a tananyagból és feladatokat kapnak azok a diákok, akiknek nem sikerült eredményes vizsgát tenniük a Diplomamentő-programban. Az egyik nyelvvizsga központ az ő helyzetüket könnyítené meg a megoldással.
Átadták a Budapesti Távtanulási Központ új centrumát, amely a Hageni Távegyetem egyetlen nem német nyelvterületen működő központjaként segíti Magyarországon és a környező országokban a hallgatókat.