Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A természettudományos tantárgyak csökkenése, helyenként megszűnése pontosan szembe megy a természettudományos műveltség növelésének korábban megfogalmazott szándékával – írja a Nemzeti Pedagógus Kar közleményében.
A tanárok és a civilek az írásbeli érettségik után szerveznek demonstrációt. Pénteki közleményükben olvasható, miszerint az EMMI egyetlen nap alatt végezte el a természettudományos tárgyak kapcsán a szakképzési rendszer átalakításának hatásvizsgálatát.
A pedagógusok sztrájkbizottsága az érettségikre tekintettel kivár a kormány lépésére, hogy a sztrájkot követően engednek-e álláspontjukból és megegyeznek-e a tiltakozókkal az oktatási rendszer reformjáról. A szakgimnáziumi képzés átalakítása és a természettudományos tárgyak megnyírása viszont csak olaj a lobogó tűzre.
Az közelgő érettségi és a szakgimnáziumok tantervén felháborodott földrajztanárok aktuálissá tették, hogy kicsit mélyebben foglalkozzunk az általános műveltséget adó természettudományos tárgyak tananyagáról, hogy mire készíti fel a diákokat. Békési Kálmán oktatási szakértő jelenleg Angliában él, így fontosnak látta bemutatni, hogy milyen is egy angol földrajzoktatás.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete úgy látja, hogy a kormány a szakgimnáziumi képzés átalakításával csak a kiműveletlen emberfők tömeges „előállítását" végezné.
A középiskolai szakképzés komoly átalakulás előtt áll, a szakiskolákból kialakuló és szakgimnáziumokban alig lehet majd különbséget találni, kivéve, hogy durván megvágnák, hogy milyen tantárgyakat tanulhatnak a diákok. Az új rendszerben 13-14 évesen kellene olyan döntést hoznotok, ami meghatározná, hogy milyen területen dolgoztok életetek végéig. Leírjuk, hogy miért.
A tervek szerint a mostani szakközépiskolákat szakgimnáziumoknak hívják a 2016-17-es tanévtől, jelezve, hogy az intézmény érettségit ad, felsőfokú oktatásra készít fel, de nem általában, hanem egy-egy szakirányban ad többlet tudást - mondta Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára csütörtöki sajtótájékoztatóján Budapesten.