Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A pedagógusok a következő napokban kapják kézhez a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. A Pedagógusok Szakszervezete szerint aláírás előtt ezeket érdemes megfontolni.
A tankerületi központok nemcsak a végzősöket, hanem bármelyik - akár elsős - évfolyamon tanuló pedagógushallgatót is alkalmaznak, hogy enyhítsék a tanárhiányt.
Gulyás Gergely egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a csendes többség szerint a státusztörvény teljesen korrekt, ezért egy magazin felhívásában olyan tanárokat keres, akik elégedettek a tervezettel.
Idén az óvodapedagógus és a gyógypedagógus képzések is bekerültek a 15 legnépszerűbb alap- és osztatlan képzés közé, ez mégsem feltétlen jelenti azt, hogy népszerűbbek lettek a tanári képzések.
75 ezer pedagógus dolgozik az általános iskolákban, több mint 33 ezren a technikumokban, gimnáziumokban és szakgimnáziumokban, majdnem 31 ezren az óvodákban - többek között ez derül ki azokból az adatokból, amelyeket az MTI tett közzé.
A PDSZ legfrissebb kutatásának kijózanító eredményei rávilágítanak: ma Magyarországon nincs olyan intézménytípus, terület és szakmacsoport, ahol ne lenne égető probléma a pedagógushiány – az elöregedő pedagógustársadalom pedig végképp rányomja a bélyegét a közoktatás jövőjére.
Több egyetemen indul óvodapedagógus, gyógypedagógus vagy tanító szak. De vajon melyik felsőoktatási intézményben tanulnak a legjobb teljesítményű diákok? Kiderül a következő rangsorokból.
Vajon rendben van-e, hogy a tanárokon kérik számon a szülők a gyerekek tanulási motivációjának hiányát, holott egy komplett világ küzd a tudás mint érték megkérdőjelezésével? Egészséges-e az a köztudatban élő gondolat, hogy a tanár egy lógós semmirekellő, mert nyári, őszi, tavaszi és téli szünete van? Ilyen kérdéseket tesz fel Csákány Ágnes középiskolai tanár a Taní-tani Online-on megjelent írásában.
Bulgária, Lengyelország, Románia és Magyarország - ezekben az EU-s országokban a legalacsonyabb a kezdő tanárok bére, ráadásul nálunk kell a legtöbbet dolgozni ahhoz, hogy egy pedagógus elérje a legmagasabb fizetési fokozatot.