Figyelem! Néhány nap múlva lejár a középiskolai felvételi jelentkezési határideje
Február 22-ig lehet jelentkezni a középfokú oktatási intézményekbe - hívta fel a figyelmet kedden az Oktatási Hivatal (OH).
Február 22-ig lehet jelentkezni a középfokú oktatási intézményekbe - hívta fel a figyelmet kedden az Oktatási Hivatal (OH).
Magyar nyelvből tizennégy éve nem produkáltak olyan jó eredményt a nyolcadikosok, mint az idei középiskolai felvételi vizsgán. A sokat kritizált matematikateszten azonban a tavalyinál alacsonyabb átlagpontszám született – bár ez még azután sem okozhatott nagy meglepetést, hogy az Oktatási Hivatal puhított az egyik feladat javítókulcsán.
A héten jelentette be a Miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy megszületett a döntés: az összes miniszter lemondott egyetemi kuratóriumi tisztségéről. A középiskolába felvételizők megtudták az írásbeli vizsgájuk eredményét, és hamarosan lejár az egyetemi felvételi jelentkezési időszaka. Összeszedtük a hét legfontosabb oktatási híreit.
A középiskolai felvételi írásbeli vizsgáinak eredményeit már (valószínűleg) minden diák tudja, a következő lépés a középiskola-választás és a szóbeli vizsga. Mutatjuk a dátumokat.
Mikor derül ki, melyik középiskolába kerülnek be a nyolcadikosok, a hatodikos és a negyedikes jelentkezők?
Már több mint két hét telt el a január 21-i központi felvételi óta, azóta egyre több vidéki és budapesti gimnázium tette közzé a matek- és magyarteszteken született eredmények statisztikáit. Mutatjuk, hol milyen átlagok születtek.
Február 22-ig lehet jelentkezni a középfokú iskolákba. Mutatunk egy olyan adatbázist, ahonnan sok mindent megtudhattok az előző évek felvételi statisztikáiról.
Kedden délután 14 órától írták a középiskolai felvételit azok a diákok, akik valamilyen komoly indokból, igazoltan nem tudtak részt venni a január 23-i felvételin. Mutatjuk a feladatlapokat és a megoldókulcsokat.
Akár középiskolába, akár egyetemre jelentkeztek, a február meglehetősen sűrű lesz határidők szempontjából. Összeszedtük a legfontosabb határidőket és dátumokat februárra.
Néhány gimnázium már nyilvánosságra hozta, hány ponttól hívják be a szóbeli felvételire a jelentkezőket.
A központi vizsgákat egy hete már megírták azok a diákok, akik olyan középiskolát választanának, ahol a pontszámokba a magyar- és a matekfeladatlap is beleszámít. De meddig kell kiválasztani a leendő középiskolát?
Újabb gimnáziumok hozták nyilvánosságra a központi felvételi átlageredményeit – mutatjuk a számokat.
Bár még csak néhány nap telt el a január 21-i középiskolai központi felvételi óta, néhány vidéki és budapesti gimnázium már közzé is tette a matematika és magyar teszteken született eredmények átlagát.
Ez a jelentkezési lap főleg azoknak a diákoknak és szülőknek szól, akik 6 vagy 8 évfolyamos gimnáziumba jelentkeznének.
Szombat délelőtt több mint 71 ezer magyar diák írta meg a középiskolai központi felvételit. Az eddigi visszajelzések szerint a magyar korrekt, a matek viszont annál nehezebb volt: a vizsgázóknak három feladattal is meggyűlt a bajuk. Bár a kiértékelt eredményekre néhány napot még várni kell, mutatjuk, mit tehettek, ha problémátok akad a feladatlapok értékelésével.
Frissítette a nyolcadikosok matektesztjének megoldókulcsát az Oktatási Hivatal - a sok vitát kiváltó tizedik feladatnál bővítették az elfogadható válaszok körét.
Két budapesti gimnázium is nyilvánosságra hozta, milyen átlageredményt értek el a központi középiskolai felvételin azok a diákok, akik náluk töltötték ki szombaton a magyar- és matektesztet.
Sok csavar volt a feladatokban, nehéz dolguk volt a nyolcadikosoknak – mondta az Eduline által megkérdezett matematikatanár a négy és nyolc évfolyamos középiskolák szombati felvételi vizsgájáról.
Szombaton tartották a 2023-as központi felvételi vizsgákat. Összeszedtük, milyen fontos dátumok, teendők várnak még a leendő középiskolásokra és szüleikre a következő hónapokban
Szófajok felismerésével, jól elválasztott szavakkal, bebiflázott szólásokkal sok pontot szerezhettek a negyedikesek és a hatodikosok a szombati írásbeli felvételin, az viszont nem derült ki az írásbelin, kinek milyen alapkompetenciáik, készségei vannak, és vajon megállják-e majd a helyüket egy tehetséggondozó gimnáziumban – mondja a feladatsorokról a budapesti Radnóti gimnázium magyartanára, aki szerint sokkal több szövegértési feladatra lenne szükség. De nem akármilyenekre.