Hátrányos helyzet, fogyatékosság, gyereknevelés – ennyi pluszpont jár értük a felvételin
Milyen igazolást kell ehhez beadni és hány pontot jelentenek ezek a kategóriák a felsőoktatási felvételin? Összeszedtük.
Milyen igazolást kell ehhez beadni és hány pontot jelentenek ezek a kategóriák a felsőoktatási felvételin? Összeszedtük.
A budapesti Madách Imre Gimnázium tanárai és 10-11. évfolyamos diákjai olyan hetedikeseknek és nyolcadikosoknak segítenének, akik a szociális helyzetük miatt szorulhatnak ki a gimnáziumi oktatásból.
A Belügyminisztérium szerint több tízezren vettek részt abban az online kutatásban, amelyben a tárca például a béremelés szempontjairól vagy a teljesítményértékelésről kérdezte a pedagógusokat.
Idén is lesz lehetősége a nyolcadikos diákoknak jelentkezni az Arany János Tehetséggondozó Programba. Most összeszedtünk minden fontos információt a részvétel feltételeiről, a pályázás menetéről és fontosabb határidőkről.
Nem akárhonnan kapott támogatást a hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozó Igazgyöngy Alapítvány.
Társasmaratont szervez április 23-án az InDaHouse nevű civil szervezet, amely évek óta dolgozik együtt hátrányos helyzetű gyerekekkel Encs környékén. A maratoni társasozással az ő fejlesztésükre gyűjthettek pénzt.
Hátrányos helyzetű, fogyatékkal élő vagy gyermeket nevelő jelentkezők 40 többletpontot szerezhetnek, mutatjuk a részleteket.
A dávodi Forrás Általános Iskola, a győri Móra Ferenc Sportiskolai Általános Iskola, a makói Kálvin Téri Református Általános Iskola, a pécsi Jókai Mór Általános Iskola, a veszprémi Kossuth Lajos Általános Iskola, a zuglói Munkácsy Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola – ezek az intézmények is felkerültek a kiemelkedő teljesítményű általános iskolák listájára. Ezek azok az iskolák, amelyek az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok matematikai képességét - azokét is, akik családi hátterük miatt hátrányból indulnak.
A hajléktalan fiúnak vásároltak karácsonyi ajándékokat a nottinghamshire-i rendőrőrs dolgozói.
Az ADOM Diákmozgalom 2021. december 11. és 17. között hátrányos helyzetű gyereknek gyűjt játékokat, ruhákat, könyveket.
A Socrates Program mindenkinek szól. Annak is, aki nem találja a helyét, vagy mást csinálna, mint amit csinál, vagy nincs egyáltalán állása, netán lakása se. De pontosan mi is ez?
A "reménybusz" névre keresztelt program már hét éve "viszi házhoz" az oktatást, a hátrányos helyzetű diákokat a buszon kialakított osztályteremben tanítják.
Különleges programot indított a szegénységben élő borsodi gyerekeknek évek óta fejlesztéseket szervező InDaHouse: olyan csapatokat keresnek, akik szívesen túráznának a gyerekekért.
Öt tizenéves lépett fel néhány napja a Bánkitó Fesztiválon. Ketten közülük a miskolci konzervatóriumban tanulnak, egyikük gimnazista, a negyedik tag szeptemberben kezdi az utolsó évet az általános iskolában, a csapat dobosa pedig most fejezte be a középiskolát, konzervatóriumban folytatja tovább a tanulást. Ők a Várkonyi Csibészek, akikkel évek óta dolgoznak együtt a Common Vibe önkéntesei. A zenészekből és mentorokból álló egyesület különleges zenei programot indított Ózdon nehéz körülmények között élő roma gyerekeknek.
Még a kanyarban sincs a babócsai iskola ügyének vége, a helyi szülők inkább kimenekítik a gyereküket.
Több tucat diák vizsgázott le május elején a néhány hónapja létrehozott műhelyiskolákban, ahol nincs tanterv és tankönyv, csak szakmai képzés. A kísérleti programmal a korai iskolaelhagyók számát csökkentenék, a lemorzsolódási adatok ugyanis még mindig siralmasak. Minden kilencedik-tizedik 18-24 éves szakma és érettségi nélkül próbál boldogulni a munkaerőpiacon. Általában nem sok sikerrel.
Nincs szélessávú internet és megfelelő számítógép, otthon pedig nincs tanulásra alkalmas hely – ilyen akadályokkal szembesültek az elmúlt hónapokban azok az érettségizők, akik az ország mélyszegénységgel sújtott részein élnek, komoly anyagi gondokkal küzdő családokban. Bőven volt munka a hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó civil szervezeteknél a távoktatás hónapjai alatt, de sikertörténetek is akadnak: van olyan végzős gimnazista, aki Hajdú-Bihar megye egyik legszegényebb kistelepüléséről juthat be a jogi egyetemre.
Legkésőbb december 11-ig pályázhatnak a 8. évfolyamos, hátrányos helyzetű diákok az Arany János Tehetséggondozó Programra. Mutatjuk, mi is ez pontosan, illetve azt is, mik a jelentkezés feltételei.
L.Ritók Nórával beszélgettünk az elmúlt időszak tapasztalatiról, a távoktatás hatásairól a hátrányos helyzetű diákok családjában.
A távoktatás sikerességéhez hiányoznak az eszközök, a diákoknak nincs megfelelő terük és módszertanuk az önálló tanuláshoz, a szülők pedig nem tudnak hatékonyan segíteni - derül ki egy friss kutatásból.