A Belügyminisztérium szerint több tízezren vettek részt abban az online kutatásban, amelyben a tárca például a béremelés szempontjairól vagy a teljesítményértékelésről kérdezte a pedagógusokat.
A minisztérium szerint a kérdőív eredményei „irányadóak a kormánynak a további pedagógusbér-emelés tervezésében is”.
A kutatásban részt vevők többsége fontosnak tartja, hogy béremelés esetén kiemelt juttatási szempont legyen, ha valaki a leghátrányosabb helyzetű településen dolgozik, vagy sok halmozottan hátrányos helyzetű diákkal foglalkozik. A többség azzal is egyetért, hogy a tanárok fizetésénél a jövőben vegyék figyelembe a teljesítményértékelést.
A válaszadók 78 százaléka szerint fontos a pedagógusok konfliktuskezelési, stresszkezelési készségeinek fejlesztése. Kétharmaduk azzal is egyetértett, hogy az iskolaőrség bevezetése indokolt az olyan iskolákban, ahol arra van igény.
A BM-es kérdőívre válaszolók egy része megfelelőnek, másik része túl magasnak tartja a heti kötelező óraszámot. A pedagógusok 70 százaléka egyetértett azzal, hogy a nevelő-oktató munkát segítő dolgozók "fokozottabb bevonása" segíthetné a pedagógusok munkaterhének csökkentését.
A válaszadók 75 százaléka egyetértett vagy többnyire egyetértett azzal, hogy szakmai fejlődésre, még magasabb minőségű munkavégzésre ösztönzi, ha rendszeres visszajelzést kapnak a teljesítményükről. A kitöltők több mint 60 százaléka többnyire, 22 százaléka pedig lényegében egyetértett azzal, hogy ebben a külső és az intézményen belüli értékeléseknek fontos szerepe van. 71 százalékuk legalább közepesen - de 42 százalékuk többségében vagy teljesen - egyetértett azzal, hogy középiskolában és az általános iskola felső tagozatánál segítené az intézményvezető értékelését, ha az adott pedagógus munkájáról visszajelzést kapna a diákoktól is. A szülők véleményének figyelembevételét ennél jóval kevesebben tartják fontosnak.