szerző:
Kurucz Tünde
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Történelemből az 5-11. osztályos diákokat mérik.

A történelem kompetenciamérés során, egyébként az érettségihez hasonlóan, azt vizsgálják, hogy a diákok például mennyire tudnak forrásokat értelmezni, észreveszik-e az összefüggéseket, a fontos megállapításokat, vagy éppenséggel mennyire tudnak tájékozódni az időben.

Az állampolgári ismeretek mellett a jelenkori-és a múltbeli fogalmak is előfordulhatnak a feladatsorban, mindegyik évfolyamon más-más arányban.

Azt érdemes megjegyezni, hogy minden feladathoz egy, legfeljebb két kérdés tartozik.

Az OH oldalán a feladatokat hetes skálán képességszint szerint rangsorolják. A mintapéldák közül a legkönnyebb hármas erősségű.

Van olyan példa, ami a hűbériséggel foglalkozik, de akad olyan is, ahol egy plakátot kell összevetni szöveggel vagy az Osztrák-Magyar Monarchia működésével kapcsolatban kell egy ábra alapján szöveget kiegészíteni. A mintafeladatokat itt tudjátok megnézni.

A feladattípusok között előfordulhatnak feleletválasztós kérdések, igaz-hamis állítások vagy akár olyan is, hogy az adott fogalmat az ábra megfelelő részére kell húzni.