A megbecsültség hiánya és az alacsony fizetés tanárhiányhoz vezet, de most kivételesen nem Magyarországról, hanem Ausztráliáról beszélünk. Ott hogyan kezelik a problémát?
A hét elején az ausztrál oktatási minisztérium felhívta a többi miniszter figyelmét az egyre aggasztóbb középiskolai tanárhiányra, akik erre (számunkra talán meglepő módon) egyből megoldást kerestek: összeültek tanácskozni, és aláírtak egy stratégiát – írja az ABC ausztrál híroldal.
A stratégia többek között arról szól, hogyan lehet a tanári pálya felé terelni az embereket és támogatni azokat, akik még nem hagyták el azt. A tárgyalás azért is tudott sikeresen zajlani, mert nem csak politikusok vettek részt rajta, de tanárokat, iskolaigazgatókat és a szakszervezetek képviselőit is meghívták.
A kezdő tanárok nem keresnek rosszul az oktatási miniszter szerint, de tíz éven belül elérik a fizetésük maximumát, és onnantól kezdve nincs hova fejlődniük, kivéve, ha igazgatók lesznek. Ez a rendszer nem elég motiváló, ezért is van szükség változtatásra. Azt ígérik, hogy a tanárok - gyakran akár hetvenórás - munkahetét is lényegesen csökkenteni fogják.
A tervezeten folyamatosan dolgoznak a miniszterek, amelyről végleges döntést decemberben hoznak majd.