szerző:
Bezzeg Hanna
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Sokat kell küldeniük az autista diákokat nevelő brit szülőknek azért, hogy gyermekeik minden szükséges fejlesztést megkapjanak.

Egy brit, autista gyerekek és felnőttek jogaiért küzdő szervezet 4 ezer szülőt, gondozót és autista fiatalt kérdezett meg arról, megfelelő fejlesztést kapnak-e az iskolában. Az eredmények alapján a szülők 74 százaléka úgy véli, az iskola nem ad meg minden szükséges fejlesztést, 26 százalékuknak pedig több mint három évet kellett küzdeni a szükséges fejlesztésért - számol be a Guardian.

A felmérésben a koronavírus-járvány hatásait is vizsgálták: az eredményekből az derült ki, hogy az autista gyerekek és tizenévesek 59 százaléka elszigeteltebbé vált, 44 százalékuk pedig lemaradt tanulmányaiban.

A szervezet szerint a brit oktatási rendszer nem megfelelően működik, legalábbis az autista gyerekek szükségleteire nem reflektál megfelelően, és arra szólítják fel a kormányt, hogy tegyen lépéseket a sajátos nevelési igényű és fogyatékossággal élő tanulók érdekében.

Angliában összesen több mint 160 ezer diák él autizmussal, több mint kétharmaduk hagyományos iskolákban tanul, egyharmaduk kap speciális oktatást.