Befolyásolhatja a napi ingázás az iskolai teljesítményt? Angol kutatók megnézték, mennyi utazási idő hat már negatívan a diákok eredményeire.
Oktatáskutatók megnézték, hogy a diákok utazási lehetőségei mennyiben befolyásolhatják az iskolában elért eredményeket. A BBC a SchoolDash tanulmánya alapján azt írja, a rosszabb közlekedési lehetőségek miatt még a gazdagabb területeken is tapasztalható az alacsonyabb iskolai teljesítmény.
A tömegközlekedéssel gyorsan elérhető angliai középiskolák 31 százaléka minősült kiemelkedőnek, míg a lassan megközelíthető iskolák mindössze 17 százalékát ítélték kiemelkedőnek.
Az átlagos utazási idő 33 percnek felel meg, azok a diákok, akik ennél többet utaznak, már kimutathatóan gyengébben teljesítenek a vizsgálat szerint - derül ki a kutatásból.
Ugyanakkor hozzáteszik, nemcsak a diákok, a tanárok életében is központi kérdésről van szó. Adott iskolának elérhető távolságban kell lennie ahhoz, hogy vonzza a tanárokat. Talán nem meglepő módon derült ki az is, hogy a periférián kívüli, vidéki térségekben lévő iskolák nehezebb helyzetben vannak. De Simon Burgess, a Bristoli Egyetem professzora hozzátette, soha nem lesz egyetlen oka az iskolák jól vagy kevésbé jól működésének.
A naponta könyvet olvasó gyerekek jobban teljesítenek az iskolában, derült ki az Oxford Review of Education című folyóiratban megjelent kutatásból.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|