Az iskolai problémák egy része arra vezethető vissza, hogy egyre kevesebbet mozognak a gyerekek – véli a fejlesztőpedagógus.
Marosi Renáta, a Dunavarsányi Árpád Fejedelem Általános Iskola fejlesztőpedagógusa a Magyar Nemzetnek azt mondta, a gyermekek számára a mozgás maga a tanulás, ennek segítségével fejlődik az idegrendszer.
A sok kúszás-mászás, hintázás, trambulinozás segít abban, hogy új idegi kapcsolatok alakuljanak ki az agyban: a gyerekek így felkészülhetnek olyan bonyolult mentális tevékenységekre is, mint az emlékezés, a megismerés, a gondolkodás.
A szakember szerint sok esetben ezek hiányának számlájára írható az olvasás, írás, számolás nehézsége. Hozzátette: többet kellene a gyerekeknek a szabadban mozogni, az udvaron, a játszótéren. Hozzátette: nem is gondolnánk, mennyire fontos, hogy aki megteheti, gyalog vigye az óvodába a gyereket.
Minden óvodás számára döntő pillanat az iskolába lépés, csakhogy ehhez szükség van az iskolaérettséget igazoló dokumentumra. De mit jelent pontosan az iskolaérettség és mikor szükséges elvégezni a vizsgálatot?