Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
„A matematikát pontosan úgy reklámozzák, mint a fogkrémeket és a hajnövesztő szereket. Rengeteg pénzt és időt szántak arra, hogy elhitessék az emberekkel, szükségük van az életben az alapos matematikai tudásra” – írja G. V. Ramanathan amerikai matematikus.
„Vastag kötetek mutatják be az embereknek, hogy hogyan kell számolni, tele vannak bonyplult egyenletekkel és tételekkel” – írja The Washington Postban G. V. Ramanathan matematikus, aki azt a sokat vitatott kérdést is felteszi írásában, hogy mi értelme van az általános iskolai tudásszintet meghaladó matematikai tananyagot összeállítani, amikor az emberek többsége a mindennapokban legfeljebb a négy alapműveletet használja.
Véleménye szerint a matematika központi szerepe annak köszönhető, hogy ugyanolyan jól reklámozzák, mint a fogfehérítőt és a hajnövesztő szereket. Vagyis először meggyőzik az embereket, hogy a gyönyörű haj, a fehér fog vagy éppen a differenciálszámítás elengedhetetlen ahhoz, hogy teljes életet éljenek, majd stigmatizálják azokat, akik ennek ellenére fittyet hánynak a kínálatra, legyen szó akár kozmetikai termékekről, akár a matematikáról. Pedig - a professzor szerint - a matematikának kevés köze van a mindennapi élethez, ezért a középfokú oktatásban már semmi szükség nincs rá.