Interaktív márkatábort szervezett az Extreme Rendezvényügynökség és a Traffic BTL Kommunikációs Ügynökség immáron második alkalommal július 2-4. között Balatonföldváron. A BrandCamp célja, hogy párbeszédet létesítsen a szakma iránt érdeklődő felsőoktatási hallgatók és a szakemberek között. A háromnapos rendezvényen közel kétszáz egyetemista, főiskolás vett részt neves és elismert szakemberek előadásain, workshopjain, melyek többsége a cégek CSR tevékenységéről, márkaépítésről, illetve a vírusmarketing szerteágazó lehetőségeiről szólt.
Az idei témák közül kiemelkedett a napjainkban a vállalati gondolkodásmódot alapvetően meghatározó társadalmi szerepvállalás, a CSR. Ezen szekció keretében tartott workshopot a Magyar Innovációs Szövetség ifjúsági, oktatási programja, a THE, karöltve a SIEMENS magyarországi vállalatával. A THE Program célja, hogy a közép- és felsőoktatásban népszerűsítse a természettudományokat, műszaki tudományokat. A workshopon résztvevő hallgatók a tudományokat népszerűsítő kampány feladatok megoldásában a mindennapi fizika megértetését, gyakorlati megközelítést és a tanárok elérést tartották fontosnak. Sokuk szerint a diákok már általános iskolában meghátrálnak a matektól, fizikától, melynek oka a száraz tananyag ill. a kísérletek, érdekfeszítő előadások hiánya.
Dr. Papp-Váry Árpád, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing és Üzleti Kommunikációs Intézetének igazgatója, a Middlesex marketingkommunikációs MA képzés oktatója "Are you hungry?" - Az országmárkázás (country brandig) sajátosságai címmel tartott előadást a Brand Camp nyitónapján. Szemléletes példákkal mutatta be a nemzetekről kialakított sztereotípiákat, és beszélt arról, hogyan formálható a másokban kialakított kép marketingeszközök segítségével. Elmondta, hogyan vehetünk példát a nagy cégektől a márkaépítés tekintetében, hozzátette azonban: "ezek önmagukban nem elégek az országimázs formálására." Szerinte az országimázst hat tényező alapján lehet értékelni: az itthon elérhető termékek, az ide látogató turisták, látványosságaink, az emberek attitűdje, a híres emberek összetétele, a kulturális örökség színvonala, a politikai elit, illetve a kormányzás minősége, valamint a letelepedés lehetőségének vonzóság alapján. Ezen kritériumok vizsgálatával készített rangsorban hazánk a 28. helyen áll most.
Sas István, a Kommunikációs Akadémia kreatív és kommunikációs igazgatója és a MÜTF oktatójaként Élvezet válság idején "Enjoy the depression" című előadásában napjaink ellentmondásos, de igen aktuális kérdéseiről beszélt. Példákon keresztül mutatta be, hogyan lehet a gazdasági világválságban is vásárlásra ösztönözni az embereket. Hozzátette azonban: mivel a több ezer éves kultúra és a vallások is azt táplálták belénk, hogy a fogyasztás vétek, főleg válság idején, így a jelenlegi helyzetben rendkívül nehéz ez a feladat. Az előadó kifejtette: a recesszió idején az alacsony jövedelműek visszafogják kiadásaikat, de az ő csoportjukat alapvetően korábban is az alacsony fogyasztás jellemezte. "A magasabb jövedelmi szinten élők viszont - tette hozzá - lényegesen jobban visszafogják fogyasztásukat az utóbbi időszakban, mint az korábban"- számolt be tapasztalatairól Sas.
A reklámszakember szerint a társadalom különböző rétegei társadalmi szintjüktől függetlenül négyféle, a fogyasztásukat befolyásoló krízisreakciót adhatnak a válságra: pánikba esnek, felszabadulnak és gátlások nélkül költekeznek, spórolásba kezdenek vagy újratervezik és átértékelik a fogyasztásukat. "Mi tehát a teendő?" - tette fel a közönségnek a kérdést Sas István. "Az öröm és bűnhődés konfliktusában a reklámszakembernek nem árut kell eladniuk, sokkal inkább erkölcsi felmentést, hogy a vásárló lelkiismeret-furdalás nélkül örülhessen annak, amit megvett" - adott választ saját kérdésére a szakember.
A Brandcamp további előadói voltak: Szalay Ádám (TV2 Akadémia), Borsos Sándor (Reklámzabálók), Papp-Váry Ádám (BKF), Sas István (Kommunikációs Akadémia), Tonk Emil (Magyar Marketing Szövetség), Peresztegi Zoltán (Google), Bartók Marcell (Magyar Innovációs Szövetség THE Programja), Farkas Szilvia (Siemens), Andok Ágnes (LG), Czirják Eszter (Pannon).
(
www.edupress.hu)