Közoktatás Eduline

Rekord számú csapat a IX. BME Nemzetközi 24 órás Programozóversenyen

Elolvasom

Sikeresen lezajlott február 28-án a IX. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny – a Challenge24 internetes előválogatója, amelyre az idén rekord számú csapat regisztrált. Az eseményt a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete bonyolította le. Az internetes előválogatón a német UlmReds nevű német csapat érte el a legjobb eredményt, míg a legeredményesebb magyar csapat, a Monkey Island a nyolcadik helyen végzett. A május 1-3. között megrendezésre kerülő döntőre a tavalyi első 3 csapat mellet a legjobb 27 csapatot hívják meg a szervezők.

Közoktatás Eduline

Mit kell tudni a Katonai Erasmusról?

Elolvasom

Egyetlen ország katonai oktatási intézményrendszere sem rendelkezik minden szakmai területre kiterjedő magas szintű tudást nyújtó, illetve költség-hatékonyan működtethető képzéssel. Így természetes módon adódik a szövetséges és partnerországokkal való együttműködés, valamint a szükséges képzési kínálat és lehetőségek bővítése. Siposné Kecskeméthy Klára ezredes, a ZMNE mb. oktatási rektorhelyettesének átfogó körképe a Katonai Erasmusról.

Közoktatás Eduline

Felső vagy hasznos oktatás?

Elolvasom

Dr. Horvai György kémikus, szakterülete az analitikai kémia, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Szervetlen és Analitikai Kémia Tanszékének vezetője, egyetemi tanára. A több mint 35 éve pályán lévő, elismert szakembert arról faggattuk, hogy személyes tapasztalatai alapján a mai világban mit és hogyan célszerű oktatni, illetve tanulni.

Közoktatás Edupress

Felvételi adatfeldolgozás - mi várható a következő hónapokban

Elolvasom

A beérkezett felvételi lapok feldolgozása folyamatban van - közölte az OFIK az Edupress-szel. Sokan már most érdeklődnek, miért nem tudják adataikat megtekinteni a felvi.hu honlapon most indult Aktuális kérdések menüpontban megtalálhatók lesznek a felvételizők által az adott időszakban leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszok.

Közoktatás Eduline

Kirekesztik a szegregációt?

Elolvasom

Folytatódik az állami fenntartású iskolákról szóló javaslat szakmai egyeztetése, ennek keretében Hiller István oktatási és kulturális miniszter 2009. március 5-én a szülői szervezetekkel tárgyalt. A megbeszélésen az Országos Szülői Érdekképviseleti Tanács tagszervezetei vettek részt, mint kiderült: egyaránt támogatják az állami fenntartású iskolák létrehozását – olvasható az Oktatási és Kulturális Minisztérium közleményében.

Közoktatás Eduline

Európai színvonalú Mesterképzési Központ a BGF-en

Elolvasom

A bolognai rendszer bevezetésével határozott verseny indult meg az egyetemek és a főiskolák között a mesterképzésekért, illetve az MSc képzésre jelentkezőkért. A Budapesti Gazdasági Főiskola – a nemzetközi tapasztalatokat alapul véve – Mesterképzési Központot hoz létre, melynek feladata a mesterképzések központi szintű irányítása, koordinációja.

Közoktatás Eduline

Az oktatás kitörési pontjai

Elolvasom

Az oktatás kitörési pontjait, a tudomány és a versenyszféra közötti szoros együttműködésekben rejlő lehetőségeket igyekszik feltárni a Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok a Kapcsolatok Napján. A Tudáshasznosítás élvonalában: elmélet és gyakorlat egysége gondolat jegyében megrendezendő program az oktatás és kutatás piacképessé tételét, a végzett hallgatók elhelyezkedési esélyeinek javítását vizsgálja 2009. március 6-án.

Közoktatás Eduline

Az örök végzős

Elolvasom

Kiss Ádám a Showder Klub népszerű humoristája igazán képben van a mai magyar felsőoktatási viszonyokat illetően, hiszen nem kevesebb, mint 6 éve jár főiskolára. Hogy miért is, az kiderül interjúnkból:

Közoktatás Eduline

Élénk gondolkodás – koffein és egészség

Elolvasom

Világszerte emberek milliói kezdik a reggelt egy csésze kávé, tea, kakaó elfogyasztásával, vagy frissülnek fel a nap során egy csésze cappuccino vagy egy pohár kóla mellett. Közös hatóanyaguk a koffein, de korántsem mindegy milyen mennyiségben fogyasztjuk!

Közoktatás Eduline

Olvasási problémák? Egyedül nem megy!

Elolvasom

Magyarországon a becslések szerint a diszlexiások aránya 10 és 30 százalék közé tehető, ami azt jelenti, hogy minden iskolai osztályban minimum három diák mindennapjait teszi nehezebbé. Ennek ellenére, a legtöbben fel sem ismerik sikertelenségük okát, értetlenül állnak kudarcaik előtt. A probléma nagy szakértője, Kazal Kolos segítségével most utánajártunk, hogyan ismerheted fel, kezelheted, vagy előzheted meg a tanulási zavart.