Nem csak a jelentkezés leadása vagy a jelentkezési sorrend felállítása a lényeges, ha erre nem figyeltek, akkor az egész felvételit bukhatjátok.
Az űrlapok kitöltése, a meglévő dokumentumok feltöltése és a kiegészítő eljárási díj befizetése után következő teendő a jelentkezés hitelesítése, amely nélkül a jelentkezés érvénytelen.
Hogyan lehet hitelesíteni?
Hitelesíteni kétféleképpen lehet. Ha van ügyfélkapus regisztrációtok, akkor az e-felvételi felületén található "hitelesítés" funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik.
A hitelesítésről elektronikus értesítést kaptok - a felvi.hu arra azonban külön felhívja a figyelmet, hogy ha az elektronikus hitelesítés többszöri kísérlet után sem sikeres (például a természetes személyazonosítók karakterszinten nem egyeznek), akkor a hitelesítő adatlapot nyomtassátok ki és aláírva postázzátok.
Ez ugyanis a másik hitelesítési lehetőség. Az e-felvételi felületéről kinyomtathatjátok a hitelesítő adatlapot, alá kell írnotok, és postáznotok kell (Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 címre).
A felvi.hu tájékoztatása szerint a beérkezett hitelesítő adatlapok feldolgozása néhány napot vesz igénybe. A feldolgozás eredményéről a jelentkezők e-mailben kapnak tájékoztatást, de az e-felvételi rendszerében is nyomon követhetik a jelentkezésük státuszát.
Technikai okokból két nappal tovább, február 17-éig adhatjátok le a jelentkezéseteket az E-felvételi rendszerében.