Kötelező a jelentkezéshez az ügyfélkapus regisztráció? Milyen szerepe van a jelentkezéskor? Újabb olvasói kérdésre válaszolunk.
Kötelező a jelentkezéshez az Ügyfélkapu-regisztráció? Ha nem, akkor milyen szerepe van a jelentkezés során?
Egyelőre nem kötelező az ügyfélkapus regisztráció, csak választható ez a hitelesítési mód. Ugyanakkor több okból is javasolt: kényelmi és költségtakarékossági szempontból, továbbá ösztöndíjas képzésre való felvétel esetében kötelező lesz a beiratkozást követően - írja a Felvi.
Viszont ha nem rendelkezel Ügyfélkapu-regisztrációval, akkor a jelentkezés hitelesíthető az E-felvételi felületéről nyomtatható hitelesítő adatlap segítségével is (a kettő hitelesítési mód teljesen egyenértékű és csak az egyik módon szükséges hitelesíteni).
Hitelesítő adatlap esetében, amennyiben végzetetek a szükséges adatok rögzítésével, akkor az Ellenőrzés és hitelesítés menüpontban egy teljes ellenőrzést követően a rendszer elkészíti a hitelesítő adatlapotokat, amely tartalmaz minden, a felületen rögzített adatot és azt kinyomtatva, aláírva kell a felvételi eljárás címére (Oktatási Hivatal, 1380 Budapest Pf. 1190) legkésőbb 2019. február 20-ig postázni.
Megismételte az Emberi Erőforrások Minisztériuma: 2020-tól a felsőoktatásba felvétel alapfeltétele lesz a B2-es nyelvvizsga és az emelt szintű érettségi.