Hová lettek a tanulók?
Egyre erősödő trenddel néz szembe Amerika – írja a természeti erőforrásokkal és természettudományokkal foglalkozó Natural Resources and Life Sciences Education szakfolyóirat.
Egyre erősödő trenddel néz szembe Amerika – írja a természeti erőforrásokkal és természettudományokkal foglalkozó Natural Resources and Life Sciences Education szakfolyóirat.
A mesterképzésre elkülönített helyek többségének elosztása után Manherz Károly felsőoktatási szakállamtitkár az Edupress-nek elmondta, a rendelkezésre álló 21700 hely nagy részét a 2006-ban, államilag támogatottként felvett hallgatók számával arányosan osztották el az intézmények között, a maradék csaknem 2000 helyet pedig a jelenleg akkreditációs folyamat alatt álló szakokra és a jelentkezések után körvonalazódott igények szolgálatára tartalékolják. A szakok közötti leosztás intézményi hatáskör.
Több kontinensen indult el tavaly az a program, amely a számítógépes tanítási módszer hatékonyságát vizsgálja általános iskolákban, és amelyhez két fővárosi intézmény is csatlakozott. Az úgynevezett "Kölyök laptopok" óraközi használata tapasztalatok szerint növeli a természettudomány iránt érdeklődők számát.
Az Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma idén nyolcadik alkalommal írta ki Rátz Tanár Úr Életműdíj pályázatát.
Ma abból lesz fizikus, kémikus vagy biológus, akit máshová nem vesznek fel. A legintelligensebb elmék inkább jól fizető szakmát választanak a versenyszférában. Kikből lesznek a magyar tudósok? Miért nem vonzó ma a természettudomány? Kroó Norbert egyetemi tanárral, egykori államtitkárral, fizikussal, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagjával beszélgettünk a felsőoktatási felvételi ponthatárokról, a hazai oktatási rendszer átalakulásáról.