Felsőoktatás MTI

Nagy változások jönnek: megbukott a bolognai rendszer, hosszabb lesz a tanárképzés

Elolvasom

Újabb változás előtt áll a tanárképzés a 2013/14-es tanévben. A szakemberek jelentős része szerint a bolognai típusú képzés megbukott ezen a területen. Meggyőződésük, hogy jobb lett volna a 2008-tól alapképzésre és mesterképzésre bontott egyetemi tanulmányi rendszerből eleve kivonni a pedagógusokat, ahogyan az orvos- és jogászjelöltek is maradtak a régi rendszerben. Jövőre ismét osztatlan tanárképzésre jelentkezhetnek az érettségizettek.

Közoktatás Eduline

Ingyenes tankönyv, hosszabb tanárképzés, szigorúbb iskolai szabályok

Elolvasom

Átalakulna a tankönyvek eddigi finanszírozási rendje az ingyenes, tartós tankönyvek bevezetésével az új közoktatási törvény koncepciója szerint. A javaslat tartalmazza azt is, hogy a hétéves kort elért, gyógypedagógiai ellátásra nem szoruló, de iskolai tanulásra nem képes diákoknak fejlesztő pedagógiai osztályt kell szervezni, és a pedagógusképzésre jelentkezők pálya iránti elkötelezettségét is vizsgálnák.

Közoktatás Eduline

Így működhetne a világ legjobb iskolarendszere - a nyolc alapszabály

Elolvasom

A tanév végén nemcsak egymillió osztrák diák számára kezdődik meg a vakáció, a nyár az osztrák kormány – eddig sikertelen – oktatási reformpróbálkozásainak szüneteltetését is jelenti. Pedig a közoktatás átalakítására bőven van nemzetközi példa – a Die Presse összefoglalta a hatékony iskolarendszer nyolc alapelvét.

Közoktatás Eduline

Ennyi pénzért ki megy tanárnak?

Elolvasom

A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének pedagógusképzési tagozata támogatja az osztatlan, kétszakos pedagógusképzés bevezetését, de nem kizárólagos jelleggel. Az érdekvédelmi szervezet szerint amíg a tanárok megélhetési gondokkal küzdenek, nem nő a pályakezdők száma.

Felsőoktatás Eduline

Pálinkás: nem szabad kötelezővé tenni az osztatlan tanárképzést

Elolvasom

Nem ért egyet a kétciklusú szakok osztatlanná alakításával, a pedagóguséletpálya-modellt pedig túl bonyolultnak tartja Pálinkás József. A Magyar Tudományos Akadémia elnöke, volt oktatási miniszter az fn.hu-nak azt mondta: bár több kérdésben különbözik a véleménye Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárétól, nincsenek köztük feloldhatatlan ellentétek.