Ilyen az, amikor nem tud mit kezdeni a sajátos nevelési igényű gyerekekkel a magyar oktatási rendszer
A TASZ segít a szülőknek, de rajtuk kívül még rengetegen élhetnek ugyanilyen gondokkal.
A TASZ segít a szülőknek, de rajtuk kívül még rengetegen élhetnek ugyanilyen gondokkal.
A kínai kormány komoly nyelvoktatást tervez az általuk felavatott budapesti iskolában.
2016-ban már 88 300 sérült, beteg, vagy hátrányokkal élő gyerekkel startolt el a tanév. Bár az iskolai oktatás terén számos adóssága lehet feléjük a kormányzatnak, anyagiak terén több kapaszkodójuk is lehet a családoknak.
A sajátos nevelési igényű gyerekeket (SNI) nevelő szülők fogalmazták meg gondjaikat, hogy az állam milyen segítséget mulasztott el megadni a gyerekek oktatásában.
Megható videó készült a híres feltaláló egy gyermekkori eseményéről, ami alapjaiban változtatta meg sorsát.
Az oktatási jogok biztosának hivatala több évig tartó országos vizsgálatot indít a sajátos nevelési igényű gyermekek oktatási helyzetének felmérésére; Aáry-Tamás Lajos ombudsman ezt azzal indokolta hétfői sajtótájékoztatóján, hogy Magyarországon folyamatosan növekszik az ilyen gyermekek száma.
Több kisebb és nagyobb szakmai hibája is van a szakszervezetek szerint a december elején megjelent közoktatási törvény módosításának. Az egyik legsúlyosabb, hogy a koncepció összemossa a hátrányos helyzetű gyerekeket a speciális nevelési igényűekkel, amiből a szakértők szerint az is következhet, hogy egy gyerekét egyedül nevelő szülőhöz is utazó szakmai bizottság menne - írja a Hírszerző.