Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének pedagógusképzési tagozata támogatja az osztatlan, kétszakos pedagógusképzés bevezetését, de nem kizárólagos jelleggel. Az érdekvédelmi szervezet szerint amíg a tanárok megélhetési gondokkal küzdenek, nem nő a pályakezdők száma.
A pedagógusi pályát választók számának drasztikus csökkenésén csak átfogó életpályamodell kidolgozásával lehet segíteni, ehhez azonban elengedhetetlen a kezdő fizetések emelése - mondta Cseh Sándor, a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karának dékánja pénteken egy debreceni konferencián.
A "klasszikus" tanárszakokon kötelező lesz ismét bevezetni az osztatlan képzést, a művészeti tantárgyak oktatóit azonban a jövőben is 3+2 éves rendszerben képeznék.
140 ezren, azaz a tavalyi adatokhoz képest körülbelül 13 ezerrel többen adták be felsőoktatási felvételi jelentkezésüket idén - derül ki az oktatási minisztérium tájékoztatójából. Az alap- és osztatlan képzésekre csaknem háromezerrel, a mesterképzésre pedig 6.500-zal több jelentkezés érkezett az első helyen bejelölt választás alapján, mint tavaly. Mintegy kétezerrel megemelkedett az érettségizők száma is, pozitív tendencia pedig, hogy átlagosan tíz százalékkal nőtt az emelt szintű érettségi vizsgákra jelentkezők száma.
Kétszer annyian jelentkeztek az idén első helyen mesterképzésre, mint tavaly: míg ezek a hallgatók 2008-ban csak az összes felvételiző hat százalékát tették ki, ebben az évben arányuk 13 százalék körülire emelkedett - olvasható az Országos Felsőoktatási Információs Központ legfrissebb összegzésében.