Mégsem szüntetik meg a középiskolák nyelvi előkészítő osztályait?
Légből kapottnak nevezte az oktatásért felelős államtitkárság azokat a sajtóinformációkat, amelyek szerint a nyelvi előkészítő osztályok megszüntetését tervezik.
Légből kapottnak nevezte az oktatásért felelős államtitkárság azokat a sajtóinformációkat, amelyek szerint a nyelvi előkészítő osztályok megszüntetését tervezik.
Hatnapos tanítási hetet vezetnének be a memphisi iskolákban: a tervek szerint a diákoknak legalább hét órájuk lenne naponta, és szombaton is nyitva tartanának az oktatási intézmények. Nem mindenki örül a változtatásnak, sokak szerint a kisebb gyerekek fizikailag nem bírják majd a hosszú tanítási napokat.
Szeptembertől kötelező tantárgyként tanítják az angolt Szlovákiában az általános iskolákban a harmadikosoknak. A magyar iskolásoknak ez dupla feladatot jelent majd, szakértők a gyerekek túlterhelésétől tartanak - írja az Új Szó című pozsonyi napilap szerdai számában.
Több tucatnyian éltek panasszal az utóbbi időben a Nyelviskolák Szakmai Egyesületénél (NYESZE); a károsultak elmondása szerint pénznyelő nyelvtanfolyamoknak estek áldozatul - írta pénteki számában a Magyar Hírlap.
Harminc diák kezdte meg a 80 órás tanfolyamot a Debreceni Nyári Egyetemen: a most induló téli kurzuson a magyarul tanulóknak a nyelvórák mellett gazdag kulturális programot is kínálnak - mondta Szaffkó Péter igazgató.
Nem feltétlenül kell külföldre utaznia annak, akit a nyelvtanuláson túl egy-egy idegen ország kultúrája is érdekel. A kultúrintézetek célja ugyanis delegáló országuk kultúrájának széles körű terjesztése.
Szigorúbb érettségi követelményekre számíthatnak a 2016-ban érettségiző roman diákoknak: az eddigi egy helyett két idegen nyelvből kell majd vizsgázniuk.
„Tavaly végeztem szociológia alapszakon, de a diplomámat nem kaptam meg, mert nem szereztem meg a középfokú nyelvvizsgát. Mivel még nincs diplomám, mesterképzésre sem tudok felvételizni, így fogalmam sincs, mikor végzek az egyetemen. Igazságtalan, hogy míg az osztatlan képzésben tanulóknak öt évük volt a nyelvtanulásra, nekünk erre csak három év jutott” – írta levelében egy fővárosi hallgató. Rossz hírünk van: a felsőoktatási intézmények nem tehetnek különbséget a három- és az ötéves képzések végzősei között. Ha diplomát szeretnének, nyelvvizsgát kell szerezniük.
A kínait tartják a jövő nyelvének az olasz diákok szülei. Ez magyarázza, hogy a gimnáziumok mellett már az általános iskolákban is tanítják, Firenzében pedig már kínai feliratozással vetítettek olasz filmet.
Nem tartja elfogadhatónak az új közoktatási törvény tervezetének egyes elemeit a Gimnáziumok Országos Szövetsége (GOSZ).
A csaló nyelviskolák ellen - úgy tűnik - esélytelenek a bíróságon a becsapott hallgatók, ezért a Nyelviskolák Szakmai Egyesülete jogsegélyszolgálatot indított, hogy támogatást adjon a kiszolgáltatott diákoknak - írta a Népszabadság.
Akár ötéves korban el lehetne kezdeni a latin nyelv tanulását – legalábbis a brit oktatási miniszter szerint.
A tanárok óraszámának csökkentését, az alkotói szabadságot és a középiskolai nulladik évfolyam tervét támogatja, a nyelvek oktatásának szigorítását és a tankönyvek ingyenessé tételét azonban egyelőre nem tartja indokoltnak a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete.
A nyelvtanulás hosszú és fárasztó dolog, ennél talán csak a nyelviskoláknak van nehezebb dolguk mikor adminisztrációra kerül a sor. Az akkreditációs eljárások, a túl bonyolult és gyakran betarthatatlan szabályok és az állandó "papírgyártás" ellen kelt ki a szakma.
A kínai és az arab nyelv oktatását fogja szorgalmazni a jövőben a brit oktatási miniszter - írja a Guardian. Ed Balls elmondta: már ebben az évben lehetővé kívánja tenni, hogy a középiskolások az intézmény keretein belül sajátíthassák el a mandarin nyelvet. Hozzátette: fontos, hogy a brit diákok azon országok nyelveit tanulják meg, melyek szoros gazdasági kapcsolatban állnak a szigetországgal.
Miközben egyre több bevándorló érkezik a fejlett országokba, az érkezők nyelvi oktatása sok helyütt hiányos. Magyarországon egyelőre csak projektkezdemények léteznek.
Egyes felsőoktatási intézményekben a diploma megszerzésének feltétele minimum egy, de olykor akár kettő szakmai nyelvvizsga is lehet, noha az államilag finanszírozott órák száma elégtelen. A feladat nem csekély, ám a tanulók nem maradnak magukra, van megoldás akkreditált intézményben, akkreditált programokkal.
A magyar cégek – különösen a kisvállalkozás kereteiből kitörni igyekvők – szinte kikerülhetetlen akadályként tapasztalják meg a nyelvtudás hiányából eredő kommunikációs problémákat a nemzetközi vállalatok beszállítói piacán. Ez különösen igaz elsősorban német nyelvre „szakosodott” térségünkben az angol, vagy pláne a francia, vagy éppen az olasz nyelv tekintetében.
Csősz Ildikó, az OktaTárs Nyelvstúdió (http://www.oktatars.hu/) vezetője a vele készült interjú 2. részében a blended learning tanfolyamok indításának gyakorlati oldaláról mesél.