Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Nyilvánosságra hozták szerdán az új köznevelési törvény tervezetét, amelyet október 25-ig lehet véleményezni, a javaslat 2013 őszét jelöli meg a pedagógus-életpályamodell bevezetésére.
Levélben fordult az országgyűlési képviselőkhöz a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke, mert az érdekvédelmi tömörülés szerint a képviselők nincsenek abban a helyzetben, hogy felelős döntést tudjanak hozni a közoktatás tervezett átalakításáról. Galló Istvánné kezdeményezte: a képviselők kérjenek hatástanulmányokat és számításokat, valamint tájékoztatást a szakmai és társadalmi egyeztetésekről.
Nem igaz, hogy az oktatási államtitkár egyeztetett a tanári szakszervezetekkel a köznevelési koncepcióról, hiába hangoztatja azt országjáró körútján Hoffmann Rózsa, hogy az érdekképviseletek is támogatják a tervezetet – mondta Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke a Klubrádiónak. Szerinte sem a PSZ, sem a PDSZ nem támogatja a kormány közoktatási terveit.
Az alsó tagozatos diákoknak sem lesz kötelező részt venni a délutáni iskolai foglalkozásokon, mondta a Heti Válasznak Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár.
A Pedagógusok Szakszervezete fenntartja korábbi álláspontját: nem támogatja a közoktatás átalakításáról jelen formájában megismert kormányzati szándékokat.
Hoffmann Rózsa szerint a pedagógusok jól fogadják a változásokat, megértik ennek szükségességét; a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára a köznevelési törvény tervezetét ismertető országjáró körútjának eddigi tapasztalatait osztotta meg újságírókkal szombaton Kaposváron.
"Valami állandóan visszahúz a mű elejére, azoknak a problémáknak a felsorolásához, amelyek a Magyar Köztársaság kormánya szerint kellő indokot szolgáltatnak negyedszázad modernizációs erőfeszítéseinek lerombolásához. Talán mert nem akarom elhinni, hogy az van ott, amit olvasok" - olvasható az OktPolCafé legfrissebb bejegyzésében.
Az MSZP szerint a köznevelési törvény "kiteljesíti a Fidesz világképét"; az ellenzéki párt azt a szemléletet látja visszaköszönni belőle, ami az adórendszert, a közmunkaprogramot, a munka törvénykönyvét is fémjelzi.
"Az Orbán-kormány eddigi másfél éves tevékenységére erőteljesen rányomja a bélyegét a központosítás. Ebbe a vonalba jól illeszkedik az a hónapok óta dédelgetett kormányzati elképzelés, amely szerint az iskolaigazgatók kinevezése is állami kézbe kerül majd, ahogy azt nemrég a köznevelési törvény koncepciója is rögzítette. A dolgok állása szerint tehát ezen túl az oktatásért felelős miniszter fogja kinevezni az iskolaigazgatókat" - olvasható a Méltányosság blogon.
Az oktatási államtitkár szerint a nemzeti köznevelésről szóló törvény, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) elnökének állításával szemben, tökéletes összhangban van a kormányzó pártok választási programjával; a nyári szabadságot illetően a koncepció nem hoz változást, és óraszámemelés sem szerepel a javaslatban.
"Hát itt van! Megjelent a közoktatási, pardon, nemzeti köznevelésről szóló törvény kormány által elfogadott koncepciója. Ebben a bejegyzésben csak a 2. oldallal foglalkozom. Ez az előszó. Egy oldal, de írtam róla hatot. Ugyanis ennyi kritikát érdemel, annyi kritizálnivaló van benne" - írja Nahalka István blogjában.
Nem lesznek délutánonként szükségszerűen tanórák és kötelező elfoglaltságok a tanrendben, az általános iskola valamennyi évfolyamán azonban alapesetben délután négyig tart majd a foglalkozás - mondta a Magyar Nemzetnek Gloviczki Zoltán, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium közoktatásért felelős helyettes államtitkára, aki jelezte azt is: napokon belül elkészül a köznevelési törvény tervezetének kodifikált változata, amit a jövő héten nyilvánosságra hoznak.
A Hírszerző irodalomtörténész szerzője hozzálátott elolvasni „A Nemzeti köznevelésről szóló törvény koncepcióját”. Az első oldalnál még nem jutott tovább, de eddigi is annyi élménnyel gazdagodott, hogy azokat meg kellett osztania az olvasókkal.
Visszatáncolt a kötelező természettudományi érettségi bevezetésétől az oktatási államtitkárság: a köznevelési koncepció nyilvánosságra hozott változatában a korábbi ígéretekkel ellentétben szó sincs a kötelező fizika-, kémia- és biológiavizsgáról. Kérdés, hogy mi lesz a kétszintű érettségivel, az államtitkárság ugyanis egységes feladatsorokról ír, miközben a diákok jelenleg kétféle teszt közül választhatnak. Az már most biztos, hogy a kettest nehezebb lesz megszerezni.
Könnyebb lesz kitiltani az iskolákból a renitens diákokat, szigorítanak az érettségi feltételein, és átnevezik az elégtelen osztályzatot – többek között ez szerepel a köznevelési törvény nyilvánosságra hozott koncepciójában.
A heti öt testnevelésóra közül kettő kiváltható lenne játékos egészségfejlesztő testmozgással, amelynek időtartama legalább 30 perc, általános iskolában továbbra sem lehetne felvételi vizsga, és legalább harminc összefüggő napból álló nyári szünetet kell szervezni - többi között ezt tartalmazza az új köznevelési törvénynek az MTI birtokába került változata. A végzős középiskolásoknak mégsem kell majd vizsgázniuk természettudományokból.
Jól halad az új köznevelési törvény normaszövegének kidolgozása, így várhatóan egy hónapon belül a kormány asztalára kerül, és még az idén megszülethet a jogszabály - közölte Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára csütörtök délután gödöllői sajtótájékoztatóján.
Több önköltséges hallgató felvételéhez egy másik diákhitel-konstrukció kell, mert a jelenlegi legfeljebb a megélhetéshez nyújt segítséget - jelentette ki a Magyar Nemzetnek adott interjúban Hoffmann Rózsa.
Még az oktatási bizottság fideszes alelnöke sem tudja, milyen szakértői csapat készítette el a közoktatási törvényt. Azt sem lehet tudni, lesz-e forrás a tervek megvalósítására, hiába mondtuk el aggályainkat, „nagyon kevés esetben talált értő fülekre” - fogalmazott Pósán László, aki bevallása szerint még nem találkozott a felsőoktatási koncepcióval.