Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Huszonkettőről huszonnyolc órára emelné a pedagógusok kötelező óraszámát a Matolcsy György vezette Nemzetgazdasági Minisztérium. 2010 szeptemberében Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár még óraszámcsökkentést ígért a tanároknak.
Nincs párbeszéd a kormányzat és a szakmai szervezetek között a közoktatást és az oktatásban dolgozó munkavállalókat érintő kérdésekben a Pedagógusok Demokratikus Szervezete (PDSZ) és a Pedagógusok Szervezete (PSZ) szerint.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) a leghatározottabban tiltakozik azon kormányzati szándék ellen, hogy a tankötelezettség felső határát a gyermek 15. életévében határozzák meg, ehhez igazítva az iskolarendszert; a tömörülés arra szólítja fel az érintetteket, szakmai szervezeteket, hogy fejezzék ki tiltakozásukat a kormányzati szándék ellen.
Az új közoktatási törvény kidolgozása helyett először az önkormányzatok anyagi problémáit kellene megoldani, a közoktatás legnagyobb problémája ugyanis a pénzhiány – mondta Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke, aki az eduline-nak adott interjúban arról is beszélt, hogy milyen következményei lehetnek az önkormányzati iskolák fenntartóváltásának, és hogy megoldást jelenthet-e a tanárok központi bérfinanszírozása.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) elutasítja a közoktatási törvény és a pedagógus- életpályamodell koncepcióit, az érdekvédelmi szervezet szerint a tervezetek nem szolgálnak alapul ahhoz, hogy a közoktatás rendszerének hatékony, szakszerű, törvényes működéséhez szükséges törvényi szabályozás elkészüljön.
Nem érti a Pedagógusok Szakszervezete, hogy a kormányzat „miért tartotta szükségesnek egy új közoktatási törvény megalkotását”, az oktatási államtitkárság ugyanis szakmai anyagokban sem tette közzé, hogy mit tart elhibázottnak a jelenlegi közoktatási rendszerben, illetve az azt szabályozó törvényben.