Hány analfabéta diák él a világon? Összhangban van-e a tizenévesek biológiai órája a tanítási idővel? Hogyan javít egy-egy ország helyzetén a minőségi oktatás?
A világon összesen 650 millió 6-10 éves gyerek él - közülük 250 millióan nem tudnak írni, olvasni, és nem rendelkeznek az alapvető számolási készségekkel.
A diákok közül 130 millióan annak ellenére analfabéták, hogy rendesen járnak iskolába.
Minden ötödik magyar diák funkcionális analfabéta - vagyis tud ugyan olvasni, de komoly szövegértési problémái vannak.
Az elemzők szerint a mindenki számára nyitott, minőségi oktatás 23 százalékkal tudja növelni egy állam egy főre jutó bruttó nemzeti össztermékét negyven év alatt.
A tizenévesek biológiai órája egyáltalán nincs összhangban a tanítási idővel - mutatott rá több kutatás. Több felmérés azt bizonyította: ha 8 óra helyett később kezdődne a tanítás, jobb eredményeket érnének el a diákok.
A magyar gyerekek - bölcsődések, óvodások és iskolások - 35 százalékának komoly anyagi nélkülözést kell elviselnie. Sokan csak naponta egyszer, az iskolában esznek.
A szakiskolás tizedikesek átlagteljesítménye nem csak a velük egykorú középiskolásokétól marad el. A hazai kompetenciamérésen elért átlagpontszámuk a hatodikos általános iskolásokét sem éri el.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|