A gyermeknevelés kultúrájának alacsony szintje, a közös családi programok hiánya, a digitális eszközök túlzott, kontroll nélküli használata, a gyerekek túlterhelése, a tanári módszertan alacsony színvonala - a jelenségek között látszólag nincs szoros összefüggés, mégis úgy tűnik, együttesen beláthatatlan következményekkel járnak a Tanító módszertani folyóirat egyik szerzője szerint.
"Mindannyiunknak ismerős a jelenet, amikor a mázsányi apuka – legyen akár kamionsofőr vagy cégvezető – megjelenik az iskolaudvaron, s többszöri nekifutásra is sikertelenül próbálja rávenni csemetéjét, hogy induljanak haza? Hogy elkényeztetésről és/vagy az egészséges pedagógiai érzék hiányáról van-e szó, nem tudom. Mindenestre a mai szülők nagy részének mintha már sem használható mintája, sem elegendő tudása nem volna a gyereknevelés alapvető kérdéseiről" - olvasható a Tanító cikkében, amelyből a lap Facebook-oldalán tett közzé részleteket.
A cikk szerzője szerint a családdal töltött idő mintha egyre kevesebb közös élményt nyújtana, "s mindinkább csupán annyit jelentene, hogy egymás mellett nyomkodja mindenki a maga kütyüjét, mégsem volna méltányos ezt az egészet a szülők nyakába varrni".
"Általános tévhit a legtöbb családban, hogy egy okostelefonnal kiváltható a laptop, csecsemők nyomkodják anya mobilját, miközben újságíró szakkörön 13-14 éves tanítványaimmal a word alapvető funkcióit vagyok kénytelen megismertetni" - folytatódik a cikk, amely arra is kitér, vajon tényleg csupán igazolhatatlan sztereotípia-e, hogy a magyar iskolások terhei túlzottak.
Sokan egyetértenek vele, mások megkérdőjelezik azt, amit a magyar iskolarendszerről mond, de az biztos, hogy Vekerdy Tamás pszichológus gondolatai sokakat megmozgatnak. Öt olyan idézetet választottunk ma tőle, amin érdemes elgondolkodni. Véleményeket is várunk kommentben. A szülők beveszik a süket dumát arról, hogy teljesítményelvű világban élünk, ha jót akarsz a gyerekednek, „topmenedzserképzést már az óvodában is!"