Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A legtöbb diák az alapműveleteket sem képes elvégezni, vagyis nem tud osztani és szorozni, mire elvégzi a középiskolát.
A legtöbb diák az alapműveleteket sem képes elvégezni, vagyis nem tud osztani és szorozni, mire elvégzi a középiskolát. Mark Dawe, az egyik legnagyobb brit vizsgabizottság elnöke szerint egyre kevesebben képesek hasznosítani a megszerzett matematikatudást a mindennapi életben – írja a The Telegraph.
A szakember úgy véli, hogy a jelenlegi tananyag több sebből vérzik: nem tudja kielégíteni sem a kiugróan tehetséges, sem a gyengébben teljesítő tanulók igényeit. A 16 évesek csaknem fele a közepes szintet sem éri el az országos felméréseken. Mark Dawe szerint ezek a diákok „funkcionális matematikai analfabéták” lesznek – ahogyan a felnőttek körülbelül egynegyede ma sem boldogul a legalapvetőbb matematikai számításokkal.
„A legnagyobb gond, hogy minden tanárnak mást jelent a matematika, ezért mindenki másként tanítja, ami miatt a diákok különböző szintű felkészítést kapnak” – magyarázta Mark Dawe egy konferencián, hozzátéve, hogy az általa vezetett vizsgabizottság már nekilátott kidolgozni a hatékonyabb matematikaoktatás irányelveit. Egy 12 éves diák matematikatudásának viszont csodájára járnak az egyetemi professzorok – a kis zseniről itt olvashatsz bővebben.