szerző:
Eduline

A legtöbb diák az alapműveleteket sem képes elvégezni, vagyis nem tud osztani és szorozni, mire elvégzi a középiskolát.

A legtöbb diák az alapműveleteket sem képes elvégezni, vagyis nem tud osztani és szorozni, mire elvégzi a középiskolát. Mark Dawe, az egyik legnagyobb brit vizsgabizottság elnöke szerint egyre kevesebben képesek hasznosítani a megszerzett matematikatudást a mindennapi életben – írja a The Telegraph.

A szakember úgy véli, hogy a jelenlegi tananyag több sebből vérzik: nem tudja kielégíteni sem a kiugróan tehetséges, sem a gyengébben teljesítő tanulók igényeit. A 16 évesek csaknem fele a közepes szintet sem éri el az országos felméréseken. Mark Dawe szerint ezek a diákok „funkcionális matematikai analfabéták” lesznek – ahogyan a felnőttek körülbelül egynegyede ma sem boldogul a legalapvetőbb matematikai számításokkal.

„A legnagyobb gond, hogy minden tanárnak mást jelent a matematika, ezért mindenki másként tanítja, ami miatt a diákok különböző szintű felkészítést kapnak” – magyarázta Mark Dawe egy konferencián, hozzátéve, hogy az általa vezetett vizsgabizottság már nekilátott kidolgozni a hatékonyabb matematikaoktatás irányelveit. Egy 12 éves diák matematikatudásának viszont csodájára járnak az egyetemi professzorok – a kis zseniről itt olvashatsz bővebben.